ریل‌گذاری و روسازی خط مترو تهران - اسلامشهر آغاز شد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت مترو اسلامشهر گفت: عملیات ریل‌گذاری و روسازی خط مترو تهران - اسلامشهر از ابتدای تیر آغاز شده و در صورت تامین به موقع منابع مالی پیش بینی می‌شود اواخر ۱۴۰۴ این عملیات به پایان برسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، رضا قاسمی روز شنبه درباره آخرین وضعیت پروژه احداث این خط مترو گفت: پس از پایان عملیات حفاری مکانیزه تونل خط مترو تهران - اسلامشهر که پاییز سال گذشته محقق شد، پیگیری‌های لازم جهت تکمیل مطالعات و تامین ادوات و تجهیزات مربوط به این مسیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون مرحله ریل گذاری و روسازی مسیر ۱۰ و نیم کیلومتری از سه راهی آزادگان تا ۴۰۰ متر بعد از ایستگاه میدان نماز، به صورت یک خط رفت و یک خط برگشت در حال انجام است.

قاسمی اظهار کرد: این مسیر در نهایت شامل ۳ ایستگاه چهاردانگه، شاطره و میدان نماز خواهد بود و با راه اندازی آن، امکان دسترسی به اسلامشهر از طریق خط ۳ مترو تهران فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو اسلامشهر افزود: پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص تکمیل عملیات ریل گذاری و روسازی این مسیر ۱۰ و نیم کیلومتری، زمانی در حدود ۱۸ ماه را متصور می‌سازد و امیدواریم با تامین به موقع اعتبارات و منابع مالی لازم، بتوانیم سال آینده شاهد اتمام این بخش از طرح و نیز تکمیل مرحله روسازی خط مترو تهران - اسلامشهر باشیم.

خط مترو تهران - اسلامشهر ادامه خط ۳ شبکه مترو پایتخت است و فاز نخست آن به طول ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر، به صورت یک تونل دو خطه و با ۳ ایستگاه، در دست اجرا و تکمیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha