تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

اراک - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی با صدور پیامی ضمن تبریک هفته‌ روابط عمومی، گفت: روابط عمومی‌ها شریان‌های حیاتی آگاهی‌بخشی و ایفاگر نقشی مهم در تحقق فریضه‌ی قطعی و فوری "جهاد تبیین" هستند.

به گزارش ایرنا، در پیام تبریک «محمد طالبی» به مناسبت روز روابط عمومی آمده است: اکنون که قدرت رسانه از مظاهر قدرت نرم حکومت‌ها شمرده می‌شود، حفظ اقتدار و ایفای نقش مؤثر کشورمان در تحولات منطقه‌ای و جهانی، نیازمند همت و تلاش مضاعف متولیان عرصه‌ی اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و روشنگری است تا رشد و بالندگی ایران عزیز اسلامی از رهگذر نظام رسانه‌ای قوی، هوشمند، آینده‌نگر و افق‌اندیش محقق گردد.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی افزوده است: تنویر افکار عمومی، اعتمادسازی و اطمینان‌بخشی به مردم، سرمایه‌ای اجتماعی برای پیشبرد اهداف کلان کشور را پدید می‌آورد و تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت روابط عمومی‌ها به عنوان بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد و منعکس کننده چگونگی مسائل سازمان‌ها مؤید نقش اساسی و تعیین کننده نهاد روابط عمومی در تحقق فریضه‌ی قطعی و فوری "جهاد تبیین" است.

در ادامه‌ی این پیام آمده است: بی‌تردید جهان امروز را نمی‌توان بدون ارتباطات تصور کرد و روابط عمومی نقش این حلقه‌ واسط میان مردم و مسئولان، مهم‌ترین وظیفه را در شکل‌گیری یک ارتباط چندسویه، مؤثر و سالم ایفا می‌کند، علم ارتباطات، یک دانش عمیق و بسیط و در عین حال یک هنر خلاقانه و کاربردی است و روابط عمومی‌ها شریان‌های حیاتی آگاهی‌بخشی و عامل همبستگی مخاطبان و سازمان‌ها به شمار می‌آیند، به همین دلیل، این حوزه در جایگاه نهادی، ستادی و اجرایی هر دستگاهی، نقش خطیر و بی‌بدیلی را در امر تحکیم و توسعه ارتباط میان نهادها و سرمایه‌های اجتماعی ایفاگر بوده و سهمی مهم و انکارناپذیر به خصوص در تنویر افکار عمومی و انسجام‌بخشی به تعاملات سازمانی دارد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی در این پیام گفته است: رشد شگفت‌انگیز دانش ارتباطات و فناوری‌های نوین ارتباطی و گسترش روزافزون و پُرشتاب رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، گذر از روابط عمومی سنتی به سمت روابط عمومی هوشمند، فناورانه، سریع و چابک، کارآمد و حرفه‌ای را ضروری و با اهمیت می‌سازد که کارآمدی نافع و پاسخگویی جامع به افکار عمومی را به‌دنبال خواهد داشت.

طالبی در پیام خود یادآور شد: امروز همگان به این باور رسیده‌اند که توفیق در اجرای هیچ سیاست، طرح یا برنامه‌ای بدون اطلاع‌رسانی شفاف و مسئولانه و نقش‌آفرینی فعالانه و حرفه‌ای روابط عمومی‌ها و تعریف پیوست‌های اطلاع رسانی و تبلیغی ممکن نیست و این مهم صرفاً از رهگذر روابط عمومی‌ها به‌عنوان پل ارتباطی اجزای نظام حکمرانی با مردم، قابل تحقق است.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی اضافه کرد: در عین حال تحول در "بازنمایی رسانه‌ای دولت" به‌عنوان مهم‌ترین و فوری‌ترین مطالبه‌ی رهبر معظم انقلاب از دولت مردمی سیزدهم و تبیین گسترده‌ی توفیقات دولت مردمی و امیدآفرینی از تأکیدات ریاست محترم جمهور است که مسئولیت همکاران روابط عمومی در اطلاع‌رسانی مستمر و صادقانه را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی در این پیام افزود: نام‌گذاری ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان "روز ارتباطات و روابط عمومی" و تعیین ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته روابط عمومی، فرصت ارزنده‌ای برای قدردانی شایسته از زحمات فعالان این عرصه و ایجاد فضای همگرایی عمومی در مسیر تغییر نگرش‌ها، باورها و ذهنیت‌ها نسبت به جایگاه و منزلت این حرفه همچنین ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر در راه کمک به رشد و بالندگی و پویایی بیش از پیش این نهاد است.

طالبی در پایان این پیام خاطرنشان کرد: امیداست در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است روابط عمومی‌ها به عنوان طلایه‌داران آگاهی‌بخشی و یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار در امر امیدآفرینی، با همیاری گسترده‌ی درون و برون سازمانی بتوانند بیش از پیش در راستای جلب مشارکت مردم و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کنند.