۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۲
کد خبر: 85113257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی

روابط عمومی و ضرورت گذر از ارتباطات سنتی

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۲
کد خبر: 85113257
کاظم سبحان زاده
روابط عمومی و ضرورت گذر از ارتباطات سنتی

یزد- ایرنا- بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه در تقویم روز روابط عمومی و ارتباطات نام گرفته و این روز بهانه‌ای برای تبیین اهمیت و نقش اثرگذار روابط عمومی در تحولات سازمانی و تسهیل فرایند ارتباط میان سازمان‌ها و شهروندان است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان یک سازمان با جامعه است و توسعه اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات و روشنگری است و به مرور زمان در عصر ارتباطات یک ابزار مدیریتی برای فعالیت‌ حرفه ای به شمار می‌رود.

قرار گرفتن شاخص ارزیابی اطلاع رسانی و روابط عمومی در میان شاخص‌های عمومی ارزیابی دستگاه‌های اجرایی که برای اولین بار محقق شده، فرصتی برای توجه دادن مدیران دستگاه‌های اجرایی به اهمیت این حوزه استدر سال‌های اخیر برای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها در مراکز مختلف اداری و سازمان و نهادها تلاش‌های قابل توجهی در ابعاد مختلف صورت گرفته ولی با وجود اهمیت خدمات این بخش و نقش خطیر روابط عمومی‌ها در حوزه ارتباطات هنوز فاصله فراوانی با شرایط مطلوب وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام عملی است.

به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی تعدادی از شخصیت های استان یزد در بخش‌های مختلف با طرح دیدگاه‌های خود، توسعه فعالیت‌ها و ارتقای جایگاه این بخش را در سیستم اداری و سایر مراکز اداری خواستار شدند.

به همین مناسبت استاندار یزد در پیامی عنوان کرد: ۲۷ اردیبهشت‌ماه که به روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده فرصت مناسبی برای واکاوی مسائل و ضرورت‌های این حوزه حساس است تا از رهگذر آن بتوان در تقویت اعتماد عمومی و برقراری تعاملات سازنده بین سازمان و مخاطبان آن کمک کرد.

مهران فاطمی در این پیام ادامه داد: روابط عمومی‌ها در مقطع کنونی با توجه به توسعه شبکه‌های ارتباطات و اطلاع رسانی و ورود رسانه‌های نوین و توسعه فضای الکترونیک نیازمند حرکت بر اساس تحولات سریع این حوزه هستند چرا که بی‌توجهی به وظایف و ظرفیت‌های این بخش‌می تواند بر تعمیق شکاف بین مردم و خادمان آنان در دستگاه‌های مختلف منجر شود که خسارت‌بار خواهد بود.

استاندار یزد افزوده است: پاسخگویی سریع، هنرمندانه و صادقانه به شبهات رسانه‌ای و سئوالات موجود در افکارعمومی، تعامل بی وقفه و مداوم با رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی، برقراری هم‌نوایی درون سازمانی، توجه به مسئله تشریفات اداری با هدف کاهش هزینه‌ها و توسعه نظم اداری و جاری سازی روح راستی و درستی در تمامی بسترهای فعالیت از جمله مواردی است که می‌باید با جدیت دنبال و پیگیری شود.

فاطمی بیان کرد: قرار گرفتن شاخص ارزیابی اطلاع رسانی و روابط عمومی در میان شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی که برای اولین بار محقق شده است فرصت مهمی برای توجه دادن مدیران دستگاه‌های اجرایی به اهمیت و ضرورت‌های این حوزه است که شایسته است در سال‌های آینده نیز با همین جدیت و توان، تقویت شده و بر بالندگی آن افزوده شود.

وی در پایان با تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی به تمامی فعالان سختکوش این حوزه، سربلندی و موفقیت همگان را در پرتو الطاف بی دریغ الهی در راستای آرمانهای متعالی امام راحل عظیم الشان(ره) و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس سیاست‌های دولت مردمی از درگاه حضرت دوست خواستار شد.

روابط عمومی و ضرورت گذر از ارتباطات سنتی

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این خصوص گفت: نامگذاری ۲۷ اردیبهشت‌ به نام روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی نشان از جایگاه مهم ارتباطات و اهمیت هنر روابط عمومی با عنوان هنر هشتم در جامعه است، تعیین این روز در تقویم فرصتی است برای یادآوری سختی‌ها و شیرینی‌های این شغل و تجلیل از فعالان این عرصه است.

علی‌اکبر عزیزی افزود: امروزه روابط عمومی‌ها نقش مهم، تاثیرگذار و روز افزونی در برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی داشته و با بهره‌گیری از مهارت، علم، هنر و آگاهی در این زمینه به جایگاهی دست یافته‌اند که بدون فعالیت آنها، سازمان‌ها و نهادها نمی‌توانند جایگاهی در افکار عمومی داشته باشند.

نامگذاری ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی مبین اهمیت و جایگاه والای روابط عمومی، اطلاع رسانی و ارتباطات در مناسبات سازمانی و اجتماعی استوی اظهار کرد: شاغلان عرصه روابط عمومی در راستای ایجاد تصویری دقیق و واقع بینانه از سازمان خود و ایجاد ارتباطات اثرگذار با مردم و به ویژه اصحاب رسانه نقش بی بدیلی داشته و در این مسیر لحظه ای از پای نمی‌نشیند.

همچنین فرماندار بافق با تبریک روز ارتباطاعات و روابط عمومی گفت: روابط عمومی ها به عنوان بازوی مشورتی راهبردی در دستگاه‌ها محسوب می‌شوند و فعالیت‌های سازمانی از طریق این مجموعه می تواند در سطح جامعه تاثیرگذار باشد.

ابوالقاسم دهقان افزود: روابط عمومی و ارتباطات یک دانش، مهارت و هنر است به‌ ویژه آن که در مقطع زمانی کنونی با گسترش روزافزون ابزارهای ارتباطی و فضای مجازی و نقش آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی فعالیت روابط عمومی ها نیست و باید از نواندیشی، ابتکار و خلاقیت در مسیر اعتمادبخشی، مشارکت‌آفرینی و آگاه سازی جامعه استفاده کنند.

همچنین فرماندار بهاباد نیز با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: نامگذاری ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی مبین اهمیت و جایگاه حساس روابط عمومی، اطلاع رسانی و ارتباطات در مناسبات سازمانی و اجتماعی است.

علیرضا تیموری افزود: روابط عمومی از الزامات عصر دانایی است و عنصری اثرگذار در چرخه اطلاع رسانی و اصلی ترین حلقه اتصال و پیوند دهنده سازمان‌ها با مخاطبان و جامعه هدف محسوب می شوند و باید روز به روز در سطح شهرستان تقویت و حمایت شود.

روابط عمومی و ضرورت گذر از ارتباطات سنتی

فرماندار مهریز نیز گفت: روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصت ارزشمندی برای قدردانی از زحمات فعالان و تلاشگران این عرصه و ایجاد یک فضای همگرایی عمومی در مسیر تغییر نگرش‌ها و باورها نسبت به جایگاه و منزلت روابط عمومی برای کمک به رشد و پویایی بیش از پیش این نهاد در سازمان ها و جامعه است.

بی شک حضور نیروی انسانی توانمند، شایسته، متعهد و متخصص در روابط عمومی‌ها زمینه ساز ترویج گفتمان تفاهم محور و توسعه آفرین در بین مخاطبان سازمان خواهد بودمحمد دهقان بنادکی افزود: روابط عمومی به عنوان قوه محرکه سازمان با ایفای نقشی مشورتی همواره خدمات و وظایف مجموعه را به مردم اطلاع ‌رسانی کرده و همزمان آینه افکار و مطالبات شهروندان است تا با شناسایی و انعکاس انتقادات و مشکلات موجود، مطالبه‌گری را در مسیر صحیح خدمت قرار دهد.

وی ادامه داد: بی‌تردید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام « مهار تورم، رشد تولید » مزین شده از تمامی مدیران، کارکنان حوزه روابط عمومی و خبرنگاران انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر به عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاع رسانی و امیدآفرینی با همیاری گسترده در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کنند.

بخشدار مرکزی مهریز در خصوص اهمیت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت ارزنده‌ای برای ایجاد یک فضای همگرایی عمومی در مسیر تغییر نگرش‌ها، باورها و ذهنیت‌ها نسبت به جایگاه و منزلت این حرفه همچنین ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر در بین مدیران، دست اندرکاران و مدیران روابط عمومی در راه کمک به رشد و بالندگی و پویایی بیش از پیش این نهاد مدنی است.

مسعود خلیلی افزود: بی شک حضور نیروی انسانی توانمند، شایسته، متعهد و متخصص در روابط عمومی‌ها زمینه ساز ترویج گفتمان تفاهم محور و توسعه آفرین در بین مخاطبین سازمان خواهد بود، بر همین اساس تلاشگران این حوزه با شناخت و درک متقابل در فرآیندی مبتنی بر اعتمادزایی و امیدآفرینی ضمن برقراری ارتباط با جامعه مخاطب به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به رسالت مدیریتی خود در قالب هنر مردم داری و بر پایه اصول اخلاقی و رسالت حرفه‌ای عمل می‌کنند و بر این اساس پیشگامان پویایی هر سازمان روابط عمومی است.

روابط عمومی و ضرورت گذر از ارتباطات سنتی

برابر مصوبه جلسه ۵۹۰ مورخ ۸۵/۶/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان «روز ارتباطات و روابط عمومی» تعیین شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha