تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راه تهران بزرگ از اجرای مستمر طرح برخورد و توقیف خودروهای حامل کالای ممنوعه و قاچاق (شوتی) در بزرگراه‌ها و محورهای منتهی به پایتخت خبر داد.

سرهنگ ابراهیم ارزانی روز پنجشنبه در این خصوص به ایرنا گفت: توقیف خودروهای شوتی در محورهای آزادراهی و بزرگراهی پلیس راه پایتخت از سه روز پیش آغاز شده و با قدرت ادامه دارد. وی ادامه داد: این طرح بصورت گسترده و در سطح تمامی محورهای منتهی به پایتخت اجرایی شده و تاکنون ۵۰ دستگاه خودرو شوتی توقیف شده‌اند.

به گفته سرهنگ ارزانی، رانندگان خودروهای حامل کالاهای ممنوعه و قاچاق به مرجع قضایی ارجاع می‌شوند.

وی افزود: این افراد به دلیل شرایط خاص خود با سرعت بالا و غیرمجاز رانندگی کرده و باعث به خطر افتادن ایمنی و تردد مسافران در جاده و محورها می‌شوند که پلیس با این رانندگان در چارچوب قانونی برخورد می‌کند.

رییس پلیس راه تهران بزرگ به افراد خاطی که خودروهای خود را از حالت استاندارد خارج و تبدیل به خودروهای شوتی می‌کنند، هشدار داد: بدون اغماض و به صورت قانونی با آنها برخورد می‌شود و علاوه بر توقیف خودرو، این افراد تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

سرهنگ ارزانی همچنین گفت: خودروهای شوتی و خارج شده از حالت استاندارد، در ایست‌های بازرسی پلیس راه و جاده رصد و توقیف می‌شوند.