قزوین - ایرنا - پیشکسوت عرصه رسانه گفت: تعیین کننده خط رسانه به عنوان ابزاری مهم در پیشبرد اهداف جامعه باید تنها مردم و رهبری باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئوف پیشدار روز یکشنبه در نشستی که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران درگذشته استان قزوین در سالن اجتماعات مولانا ارشاد قزوین برگزار شده بود، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در جامعه بی بدیل است و به طور قطع نمی شود آن را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید ناظر بر کار دولت باشند، ادامه داد: رسانه علاوه بر اطلاع رسانی باید ناظر بر کارهای اجرایی دولت باشد تا به نحو مقتضی بتواند در راستای تحقق اهداف متعالی نظام و انقلاب نقش آفرین باشد.

پیشدار با بیان اینکه من در چهار جنگ سابقه حضور خبرنگاری داشتم، اضافه کرد: بنده در جنگ طالبان، عراق، پاکستان و سوریه به عنوان خبرنگار فعالیت داشتم که بخشی از آن‌ها به رشته تحریر درآمده و در کتابخانه‌های دانشگاهی قابل بهره برداری است.

این فعال حوزه رسانه ادامه داد: من کار خبرنگاری را با روزنامه اطلاعات قزوین آغاز کردم و در کتابی به نام عملیات روانی تاکید کردم که اگر بتوانید این موضوع را به خوبی مدیریت کنید، در همه عرصه‌های اجتماعی ۲ بر هیچ پیروز میدان خواهید شد.

پیشکسوت عرصه رسانه تصریح کرد: با کنترل عملیات روانی می توانید سرباز دشمن را به سمت خود بیاورید، چرا که عملیات روانی بخش مهمی از ابزار راهبردی و در برگیرنده مسایل سیاسی، اقتصادی و نظامی است.

پیشدار با بیان اینکه جنگ‌های آینده تسلیحاتی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: تمام جنگ‌های آینده دنیا در حوزه رسانه اتفاق خواهد افتاد که تقویت این حوزه بسیار مهم است.

گفتنی است این مراسم به همت خانه مطبوعات استان قزوین برای گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران آسمانی زنده یاد علی رضایی پور، مرتضی حداد، لیلا امیری و سید مرتضی نصری برگزار شد و اهالی رسانه نیز در ادامه این برنامه به بیان خاطراتی در مورد آنان پرداختند

در پایان همچنین از خانواده‌های در گذشتگان رسانه‌ای استان تقدیر به عمل آمد.