ایلام - ایرنا - معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام گفت: یک فقره پرونده به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال پس از ۹ سال با تلاش ستاد صبر شورای حل اختلاف استان ایلام منجر به سازش شد.

"جبار سپهری" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پرونده حقوقی با موضوع اختلاف ملکی منجر به تشکیل چند پرونده دیگر در دادگستری ایلام شده بود که پس از ۹ سال با تلاش و کوشش صلح‌یاران ستاد صبر شهرستان ایلام با صلح و سازش مختومه شد.

وی افزود: این پرونده با موضوع اختلاف ملکی متعلق به سال ۱۳۹۴ در شعبه اول اجرای احکام مدنی مطرح و سپس به ستاد صبر ارجاع و با پیگیری‌های مکرر صلح یاران ستاد صبر شهرستان ایلام مختومه شد.

معاون حل اختلاف دادگستری کل استان ایلام تصریح کرد: خواهان پرونده تنها با دریافت ۱۲ میلیارد ریال از مازاد حق خویش با گذشت، از حقوق خود صرف نظر کرد.

سپهری تصریح کرد: صلح‌یاران با تشکیل جلسات متعدد و دعوت از طرف‌های دعوا، زمینه سازش را فراهم کردند و خواهان پرونده نسبت به تمام پرونده‌های جریانی خود اعلام رضایت کامل کرد.

معاون حل اختلاف دادگستری کل استان ایلام بیان کرد: خواهان پرونده در این راستا اعلام کرد که هیچ گونه طلبی نسبت به خوانده پرونده ندارد و حتی حق هرگونه دعوا اعم از حقوقی و کیفری در حال و آینده را از خود ساقط کرد.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های اعضای شوراهای حل اختلاف و هیئت‌های صلح استان در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش، اقدام آن‌ها در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را ارزشمند و اثرگذار دانست و بر بهبود و پیشبرد مستمر این تلاش‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ۳۰۰ شعبه هیأت صلح با حضور بیش از ۶۰۰ صلح‌یار در استان ایلام فعال است.