زاهدان- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: پنج مرکز عرضه قلیان و مواد دخانی به‌منظور ساماندهی و ممانعت از عرضه محصولات دخانی در این شهرستان پلمب شد.

دکتر فریبرز راشدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی «بدون دخانیات» و با حضور دادیار حقوق عامه و کارشناسان بهداشت محیط، از برخی مراکز توزیع و عرضه قلیان و سیگار در سطح شهر بازدید انجام شد که پنج مرکز عرضه قلیان و مواد دخانی پلمب و مقدار ۱۰۰ کیلوگرم مواد دخانی غیر مجاز جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه بارها اعلام کرده ایم که سلامت مردم خط قرمز مجموعه بهداشتی و نظام سلامت محسوب می شود تصریح کرد: به دفعات در خصوص آسیب های فردی و اجتماعی استعمال مواد دخانی و قلیان به شهروندان توصیه و هشدارهای لازم داده شده اما علی رغم‌ این هشدارها شاهد رشد قارچ گونه مراکز عرضه و توزیع دخانیات در سطح شهر هستیم.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان عنوان کرد: از همشهریان گرامی درخواست می‌شود از مصرف این مواد بویژه قلیان به دلیل وجود مواد شیمیایی بسیار خطرناک ناشی از استنشاق دود و تنفس آن در محل های آلوده قلیان سراها هستیم.

وی گفت: به تمام افراد سودجویی که بدون کسب مجوزهای لازم اقدام به عرضه سیگار و قلیان در محل قهوه خانه،رستوران و سوپرمارکت‌ها می‌کنند هشدار می‌دهیم مرکز بهداشت زاهدان هیچ‌گونه اغماضی در برخورد قانونی با متخلفان نداشته و در این راستا از حمایت‌های بی دریغ دستگاه قضا برخوردار است.