نصب تابلوهای تبلیغاتی سیگار در واحدهای صنفی ممنوع است

تربت‌حیدریه- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات گفت: نصب تابلوهای تبلیغاتی (استند) عرضه سیگار در مراکز فروش و عرضه مواد غذایی این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایرنا، جواد جوانی روز دوشنبه در نشست تخصصی بررسی عواقب استفاده از استعمال سیگار به مناسبت هفته بدون دخانیات در مه ولات افزود: در این راستا پارسال هشت مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی دارای استند تبلیغاتی و عرضه سیگار این شهرستان به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی بیان کرد: پارسال همچنین ۵۲ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی دارای استند سیگار، توسط کارشناسان واحد سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات شناسایی شدند که به تمامی آنها اخطار کتبی ارسال شد و از این تعداد ۴۲ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی اقدام به جمع‌آوری استند سیگار کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات ادامه داد: پارسال ۱۲ مرکز عرضه قلیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در خصوص نظارت‌ها بر مراکز عرضه قلیان گفت: پارسال همچنین از این مراکز ۱۹ بازدید دوره‌ای انجام شد که در نهایت چهار مرکز اقدام به جمع‌آوری قلیان کردند.

جوانی خاطر نشان کرد: به‌ منظور پیشگیری از ابتلای فرزندان‌ به مصرف دخانیات مهارت نه گفتن را در آنها تقویت و برای اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی کنیم و همواره آنها را به مطالعه، ورزش و تفریحات سالم ترغیب نماییم و زمینۀ این امور را برایشان فراهم کنیم.

۳۱ می برابر با ۱۱ خردادماه، روز جهانی بدون دخانیات نامگذاری شده است.

شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می‌دهد.

فیض‌آباد، مرکز شهرستان ۵۷ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha