همدان-ایرنا- رئیس تعزیرات حکومتی ملایر از جریمه یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریالی برای واحد صنفی عرضه سنگ سیلیس در این شهرستان خبر داد.

سعید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ملایر به پرونده قاچاق ۷۰۰ تن سنگ سیلیس به ارزش چهار میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: شعبه با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز اعلام و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان ملایر افزود: جریمه ثبت نکردن موجودی انبارها در سامانه دولت در قانون مبارزه با قاچاق کالا برای متخلفان معادل یک چهارم ارزش کالا محاسبه می شود.

کریمی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این محموله را در انبار واحدهای عرضه کننده سنگ سیلیس کشف و گزارش تخلف آنها را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی اظهار کرد: سنگ سیلیس پس از فرآوری استفاده بسیاری در صنعت از جمله شیشه، ریخته‌گری، ساختمان و کشاورزی دارد.

ضبط موتور سیکلت قاچاق در همدان

رئیس شعبه هفتم تعزیرات حکومتی همدان گفت: قاچاقچی موتورسیکلت به پرداخت ۷۴۷ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

محمود مرادی اظهار کرد: شعبه هفتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان به پرونده قاچاق موتورسیکلت رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

رئیس شعبه هفتم تعزیرات حکومتی همدان گفت: ماموران پلیس یگان امداد شهرستان همدان، حین گشت زنی در سطح شهر موتوسیکلت قاچاق را متوقف و پرونده تخلف آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

تعزیر قاچاقچی پوشاک کهنه خارجی در همدان

رئیس شعبه هفتم تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت ۲ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریالی قاچاقچی لباس کهنه خارجی در همدان خبر داد.

مرادی گفت: شعبه هفتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان به پرونده قاچاق ۲ هزار و۴۰ عدد پوشاک کهنه خارجی به ارزش یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال رسیدگی کرد.

رییس شعبه هفتم تعزیرات حکومتی همدان افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مرادی گفت: همچنین شعبه متهم را در ازای ضبط خودرو حامل، معادل ارزش خودرو به پرداخت ۹۰۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.