مشهد- ایرنا- شهردار مشهد از اعضای شورای این شهر در خصوص چگونگی مدیریت بحران در سیل اخیر این کلانشهر و ترک فعل‌ها در این حوزه تذکر گرفت.

به گزارش ایرنا، روز دوشنبه در یک‌صد و پانزدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد، یکی از اعضای شورا در تذکری به شهردار اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی آیا قبل از وقوع سیل در شهرداری مشهد نشست مدیریت بحران تشکیل شد؟

مجید دبیریان افزود: به ظاهر ترک فعل‌هایی صورت گرفته است، شهردار تعداد نشست‌ها، برنامه‌ها و هماهنگی ها را برای ما ارسال کند؛ زیرا اخباری به ما رسیده است که هیچ نشستی برای مدیریت بحران پیش از وقوع سیل تشکیل نشده است.

وی ادامه داد: همچنین از شهردار می‌خواهیم در برابر تذکرها شفاف، حضوری و مکتوب در صحن علنی شورا پاسخگو باشد در این صورت نیازی به رسانه‌های نیابتی که توسط مدیران شهرداری شارژ می‌شوند، نیست.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز در تذکری به شهردار گفت: مدیریت کانال‌ها و مسیل ها در مشهد دچار خلاء است، ۴٠ کانال و مسیل در این کلانشهر وجود دارد اما در سیل اخیر نظارت و مدیریت بر این کانال‌ها وجود نداشت.

مجید نژادحسین افزود: همچنین سرفاصله خط ۲۷ و برخی خطوط اتوبوسرانی حدود ۳۰ دقیقه است و با توجه به این که مجوز دریافت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری داده شده است این سرفاصله زیبنده مشهد نیست و با این معاونت عمران ضعیف به جایی نخواهیم رسید.

شهرداری به مطالبات پیمانکاران رسیدگی کند

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکر به شهردار اظهار کرد: سال گذشته شهرداری مشهد مسوولیت انتخابات را بر عهده گرفت و این درحالی است که شهرداری وظیفه‌های سنگینی بر عهده دارد.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: امسال نیز انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو است اما از شهرداری می خواهیم به وظایف خود رسیدگی کند، به پیمانکاران بدهی داریم و وظیفه شهرداری رسیدگی به مطالبه آنان است.

بارش‌های تندری اخیر در مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی که با تگرگ و وقوع سیلاب همراه بود، افزون بر وارد آوردن خسارت فراوان به بخش راه، کشاورزی و زیرساخت‌های آب و برق استان، جان ۱۰ نفر را در مشهد و فریمان گرفت.