به گزارش ایرنا، مجید دبیریان روز دوشنبه در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ۲ سال از تحویل ۱۳۰ دستگاه ون با حمایت دولت می گذرد، اما به رغم کمبود ناوگان عمومی حمل و نقل در این کلانشهر، این خودروها همچنان در پارکینگ هستند.
وی اضافه کرد: این درحالی است که شهرهای دیگر نظیر کرج نیز پس از تحویل این ون ها طبق هماهنگی با وزارت کشور و پلیس راهور، این خودروها را با پلاک موقت وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کرده اند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: همچنین سازمان رها شده حمل و نقل بار دچار روزمرگی شده و اقدام شایسته ای توسط مدیریت آن انجام نمی شود، شهردار باید به این موضوع رسیدگی کند.
ساماندهی کالها و مسیلهای مشهد ضروری است
رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری به شهردار گفت: اداره امور کال ها و مسیل ها قرار بود احیا شود، اما این اقدام تاکنون صورت نگرفته است.
مجید نژادحسین افزود: چنانچه ساماندهی کال ها و مسیل ها در شرایط جاری و احتمال افزایش بارندگی ها عملیاتی نشود، ممکن است با سیل دیگری مواجه شویم.
در ادامه این جلسه لایحه تغییر نام بلوار «رضوان» در شارستان شهید شوشتری و عرصه پیرامون مسجد مرویها به نام شهید «سید حسن نصر الله» مصوب شد.
همچنین در این جلسه لایحه دوفوریتی اعمال ماده ۹ برای نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامههای عمومی، عمرانی و نظامی دولت در خصوص ملک متعلق به شرکت راهآهن، واقع در مسیر خط ۲ قطار شهری تصویب شد.
طبق این مصوبه به شهردار مشهد اجازه داده میشود، با توجه به فوریت اجرای طرح ملی خط ۲ قطار شهری مشهد و به منظور جلوگیری از تاخیر و توقف در اجرای این طرح ، نسبت به تملک بخشی از محدوده اراضی تحت تصرف شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران به مساحت حدود ۳۰۲ متر مربع از طریق اعمال ماده ۹ لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک مورد نیاز برای اجرای برنامههای عمومی، عمرانی و نظامی دولت اقدام کند.
مدیر عامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد نیز در خصوص این لایحه اظهار کرد: خط دو قطار شهری از راهآهن عبور میکند، بین دو ایستگاه «راهآهن و مفتح» یک خروجی اضطراری باقی مانده که اجرا نشده است.
کیانوش کیامرز افزود: پیگیری های زیادی برای تملک زمین مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه صورت گرفت اما نتیجه نداشت، از این رو خواستار تملک این زمین از طریق ماده ۹ خرید و تملک اراضی هستیم.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
نظر شما