بجنورد-ایرنا- سرپرست شهرداری شیروان از تصویب طرح مطالعات تفصیلی این شهر در جلسه کمیسیون ماده پنج خبر داد.

یونس حاجی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طرح تفصیلی پیشنهادی با اعمال موارد اصلاحی توسط مشاور و اعمال باند کندرو در امتداد کمربندی خاتم الانبیا (ص) حد فاصل ۳۰۰ متری تا میدان امام علی (ع)، تقاطع بلوار ساحلی با کمربندی قدیم و حمل و اتصال باند کندرو با معبر ۱۶ متری شهرک آزادگان در کمیته فنی شورای عالی بررسی و به تایید رسید.

وی افزود: افق طرح تا سال ۱۴۱۰ برای جمعیتی بالغ بر ۹۷ هزار نفر پیش بینی و تعیین شده است.

سرپرست شهرداری شیروان گفت: مساحت محدوده شهر یکهزار و ۳۲۴ هکتار، حریم شهر هفت هزار و ۴۰۰ هکتار و تراکم خالص جمعیتی ۱۳۴ نفر در هکتار اعلام و مصوب شد.

وی ادامه داد: نقشه شبکه معابر، سرانه کاربری های خدماتی پشتیبان و سکونت در طرح مصوب پیشنهادی به تصویب رسید که پس از ابلاغ به شهرداری قابلیت اجرا دارد و ملاک عمل شهرداری در صدور پروانه ساختمانی و پاسخگویی به شهروندان خواهد بود.

حاجی زاده گفت: مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری از زمان ابلاغ اولیه و تایید شورای عالی شهرسازی و معماری کشور قابلیت اجرا دارند.

به گزارش ایرنا در اجرای بند پنج ماده چهار قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (۴۲) آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی، ناحیه ای، منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب ۱۲ دیماه ۱۳۷۸ هیات وزیران ،کمیسیون ماده پنج مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ موضوع بررسی و تصویب شد.

شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.