۸ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85491717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تفصیلی شهر شیروان خراسان‌شمالی تصویب شد

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبر: 85491717
طرح تفصیلی شهر شیروان خراسان‌شمالی تصویب شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست شهرداری شیروان از تصویب طرح مطالعات تفصیلی این شهر در جلسه کمیسیون ماده پنج خبر داد.

یونس حاجی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طرح تفصیلی پیشنهادی با اعمال موارد اصلاحی توسط مشاور و اعمال باند کندرو در امتداد کمربندی خاتم الانبیا (ص) حد فاصل ۳۰۰ متری تا میدان امام علی (ع)، تقاطع بلوار ساحلی با کمربندی قدیم و حمل و اتصال باند کندرو با معبر ۱۶ متری شهرک آزادگان در کمیته فنی شورای عالی بررسی و به تایید رسید.

وی افزود: افق طرح تا سال ۱۴۱۰ برای جمعیتی بالغ بر ۹۷ هزار نفر پیش بینی و تعیین شده است.

سرپرست شهرداری شیروان گفت: مساحت محدوده شهر یکهزار و ۳۲۴ هکتار، حریم شهر هفت هزار و ۴۰۰ هکتار و تراکم خالص جمعیتی ۱۳۴ نفر در هکتار اعلام و مصوب شد.

وی ادامه داد: نقشه شبکه معابر، سرانه کاربری های خدماتی پشتیبان و سکونت در طرح مصوب پیشنهادی به تصویب رسید که پس از ابلاغ به شهرداری قابلیت اجرا دارد و ملاک عمل شهرداری در صدور پروانه ساختمانی و پاسخگویی به شهروندان خواهد بود.

حاجی زاده گفت: مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری از زمان ابلاغ اولیه و تایید شورای عالی شهرسازی و معماری کشور قابلیت اجرا دارند.

به گزارش ایرنا در اجرای بند پنج ماده چهار قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (۴۲) آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی، ناحیه ای، منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب ۱۲ دیماه ۱۳۷۸ هیات وزیران ،کمیسیون ماده پنج مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ موضوع بررسی و تصویب شد.

شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha