کرمانشاه - ایرنا- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون کرمانشاه گفت: تا پایان اردیبهشت امسال، بیش از ۳۲۴ میلیون کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه حرارتی بیستون و نیروگاه گازی اسلام آباد غرب تولید شد.

«مسعود میرزاعسگری» روز سه شنبه به ایرنا توضیح داد که در اردیبهشت ماه امسال، به میزان ۳۲۴ میلیون و ۳۱ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شد که از این مقدار ۲۹۷ میلیون و ۷۰۷ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به صورت خالص به شبکه سراسری تزریق شد.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان این نیروگاه توانستیم تا پایان اردیبهشت سال جاری، ۲۹۷ میلیون و ۷۰۷ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی تولید نماییم.

به گزارش ایرنا؛ نیروگاه حرارتی بیستون با ظرفیت تولیدی ۶۴۰ مگاوات، در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد که نقش بسزائی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور، به عهده دارد.

نیروگاه بیستون بیش از ۳۰ سال است که فعالیت تولید انرژی الکتریکی داشته و اولین و مهمترین نیروگاه غرب کشور است که علاوه بر تولید نقش مهمی در پایداری شبکه برق ایران دارد و توسط توان و دانش کارکنان بومی استان کرمانشاه اداره می گردد.

نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی اسلام آباد غرب نیز با متصل بودن به خط دیاله عراق علاوه بر بحث صادرات برق، با وجود تحریم‌های ظالمانه و با تکیه بر تولید داخلی، در حفظ پایداری شبکه برق در این منطقه نقش بسزایی دارد.

طرح نیروگاه اسلام آباد غرب از سال ۸۶ کلید خورد و در سال ۸۸ اجرایی شد و به دلیل تحریم‌ها شرکت هیتاچی تولید کننده و سازنده این نیروگاه کار را نیمه کاره رها کرد و این نیروگاه در زمان اجرا مشکلات زیادی را تجربه کرد و پیش‌بینی‌های اولیه نیز این بود که این پروژه به سرانجام نرسد.

در حال حاضر با تکیه بر تولید داخل تامین و ساخت قطعات و راه اندازی واحدها به کمک پرسنل بومی انجام شد و سرانجام این نیروگاه با تمام مشکلات پیش رو به بهره برداری رسید.

این نیروگاه با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در چهار واحد ۲۵ مگاواتی مشغول به فعالیت است.

استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.