برای افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در تولید برق تلاش می‌کنیم

کرمانشاه - ایرنا - معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی تولید نیروگاه های حرارتی ایران تصریح کرد به دنبال استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری شده در زمینه تولید برق برای تقویت پایداری شبکه هستیم.

به گزارش ایرنا ناصر اسکندری روز چهارشنبه در نشست با مدیران شرکت مدیریت تولید برق بیستون کرمانشاه گفت: مصرف برق طی سالهای اخیر در تمام بخش‌های کشور افزایش یافت بطوریکه اگر در گذشته تنها نگران پیک بار مصرف تابستان بودیم اما اکنون در تمام طول سال باید نگران باشیم چرا که مصرف افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت موجود تولید برق کفاف مصرف را نمی دهد، افزود: به دنبال استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری شده در زمینه تولید برق هستیم.

نیروگاه حرارتی برق بیستون در پیک بار تابستان خوش درخشید

در این نشست مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: شرکت مدیریت تولید برق بیستون یکی از فعالترین نیروگاه های کشور است و با نیروهای ماهر و متخصص در پیک بار برق تابستان امسال خوش درخشید.

عبدالرسول پیشاهنگ افزود: این شرکت بیشترین میزان آمادگی، تولید و ظرفیت را دارد و تابستان امسال هم بیشترین کمک را به شبکه برق کشور در راستای تامین برق کرد که جای قدردانی از مدیران و پرسنل این شرکت دارد.

وی با بیان اینکه شرکت برق بیستون طی سال‌های اخیر در زمینه تخصصی و فنی مهندسی پیشرفت خوبی کرده است و هر روز هم شاهد رشد آن هستیم، گفت: نیروگاه بیستون همیشه باعث افتخار بوده و آمادگی حمایت از این شرکت در راستای ارتقای تولید و کمک به کارکنان را داریم.

برای افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در تولید برق تلاش می‌کنیم

او همچنین از برپایی موکب در شرکت مدیریت تولید برق بیستون برای خدمات رسانی به زائران اربعین قدردانی کرد و اظهار کرد: این شرکت طی سال‌های گذشته هم با برپایی موکب میزبان شایسته ای برای زائران اباعبدالله الحسین بوده که جای قدردانی دارد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در ادامه سخنانش شان تلاش همه مسوولان را خدمت به مردم دانست و گفت: همه ما در راستای رفاه، آسایش و بهبود زندگی مردم تلاش می‌کنیم.

پیشاهنگ با بیان اینکه امروز همه موضوعات و مسایل جامعه با برق مرتبط است، افزود: زندگی بدون برق در دنیای امروز قابل تصور نیست و از این رو همه بخش ها به برق وابسته هستند و این وظیفه و رسالت ما را بیشتر کرده است.

برای افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در تولید برق تلاش می‌کنیم

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون نیز در ادامه این جلسه با اعلام اینکه این شرکت وظیفه بهره برداری و نگهداری از ۲ واحد بخار نیروگاه بیستون و چهار واحد گازی نیروگاه اسلام آباد غرب را بر عهده دارد، گفت: شرکت (بیستون کرمانشاه) امسال هم مانند سال‌های قبل در پیک بار تابستان توانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند و در ارزیابی که از طرف شرکت برق حرارتی به عنوان ناظر نیروگاهی کشور انجام شد ۲ واحد بخار نیروگاه بیستون و همچنین واحدهای گازی نیروگاه اسلام آبادغرب با آمادگی ۱۰۰ درصد به مقام اول در کشور دست پیدا کردند و توانستند در پیک بار امسال نقش خوبی را در جهت تولید پایدار و مطمئن داشته باشند.

مسعود میرزاعسگری افزود: همچنین شرکت بیستون امسال در جهت ساخت داخل در بین نیروگاه های کشور مقام اول را کسب کرد و از این جهت هم که در شرایط تحریم ظالمانه کشورهای متخاصم با جمهوری اسلامی که در زمینه تامین قطعات با مشکل روبرو هستیم توانست بخشی از قطعات مورد نیاز را با ساخت داخل تامین کند.

وی گفت: این آمادگی که امسال در پیک بار تابستان داشتیم بخشی از آن مرهون همین قطعاتی بود که در کشور ساخته شده بود.

میرزاعسکری اضافه کرد: بعد از پیک بار امسال به سرعت باید واحدها را آماده پیک بار زمستان کنیم چون نیروگاه بیستون در مجموع نیروگاه‌های منطقه غرب تنها نیروگاهی است که می تواند از سوخت مایع سنگین استفاده کند و باتوجه به محدودیت‌هایی که در زمستان در زمینه سوخت گاز به دلیل مصارف خانگی ممکن است داشته باشیم از این رو باید سریع آماده شویم که پیک بار زمستان را بگذرانیم.

به گفته او میزان تولید برق در شرکت مدیریت تولید برق بیستون در پنج ماه سپری شده از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

برای افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در تولید برق تلاش می‌کنیم

به گزارش ایرنا؛ شرکت مدیریت تولید برق بیستون شامل نیروگاه های حرارتی بیستون (با ظرفیت تولیدی ۶۴۰ مگاوات در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان) و نیروگاه گازی اسلام آباد غرب (با ظرفیت تولیدی ۱۰۰ مگاوات در کیلومتر ۵۵ جاده کرمانشاه به اسلام آباد غرب)، نقش بسزائی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور،به عهده دارد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha