سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: ۳۷۰ زائر از این شهرستان برای تجدید بیعت با آرمان های امام و شهدا، به مرقد مطهر حضرت امام خمینی ( ره) اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز سه‌شنبه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل(ره) اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها در این شهرستان باید آمادگی لازم را برای اعزام این تعداد زائر به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) داشته باشند.

وی بر آمادگی کمیته های اعزام، پشتیبانی مراسم ها، بهداشت و درمان، فرهنگی و اصناف برای بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال و اعزام و بدرقه شایسته زائران تاکید کرد و افزود: تجدید میثاق مردم با رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام راحل و شهیدان از اهداف اعزام زائران به مرقد امام(ره) است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز بیان کرد: نسل جوان و نوجوان امروز شاید شناخت و آگاهی لازم را با اندیشه ها و تفکرات امام خمینی(ره) نداشته باشند، بنابراین وظیفه مسئولان به ویژه مراکز آموزشی و فرهنگی است که آنها را با این شخصیت بزرگ و عالیقدر آشنا کنند.

توان در بخش دیگری از سخنانس با گرامیداشت یاد و خاطره هشتمین رئیس جمهور ایران اسلامی، شهید رئیسی و همراهانش، اظهار کرد: این حادثه منجر به برگزاری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری شده است لذا تدوین و اجرای برنامه هایی در راستای جهاد تبیین برای مشارکت حداکثری باید در دستور کار قرار گیرد.

حضرت امام خمینی(ره) در روز یک مهر سال ۱۲۸۱ در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علم و هجرت و جهاد چشم به جهان گشود و در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.