بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه شهری و روستایی استان هزینه شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز چهارشنبه در جلسه تخصیص و هزینه‌کرد عوارض مالیات بر ارزش افزوده در استان، افزود: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده، هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال به روستاهای استان تخصیص یافت که باید برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز هزینه شود.

وی تاکید کرد: مدیرکل امور روستایی استانداری با ابلاغ این مورد به فرمانداری‌ها، در این خصوص به شکل متمرکز اقدام کند و اداره کل امور عشایر استان برنامه پیشنهادی خود را برای هزینه‌کرد ۶۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده از این محل را برای سال جاری به معاونت عمرانی استانداری ارائه دهد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری حدود سه هزار میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان پرداخت می‌شود، گفت: اداره کل امور شهری استانداری برنامه خود را برای هزینه‌کرد این مبلغ توسط شهرداری‌های خراسان جنوبی ارائه دهد.

وی تصریح کرد: چون مبلغ مالیات بر ارزش افزوده قابل توجه است، باید برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی در شهرها و روستاها هزینه شود.

عباس زاده افزود: با ارائه اطلاعات لازم درخصوص پروژه هایی که از این محل اجرا می‌شود، مردم متوجه خواهند شد که مالیات‌های پرداختی در چه مواردی هزینه می‌شوند.

وی گفت: دهیاری‌ها عوارض دریافتی از محل مالیات بر ارزش افزوده را در بخش‌های مختلف زیرساختی، درمان و از این قبیل موارد هزینه کنند.