۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام آموزشی و پرورشی در خراسان جنوبی وجود دارد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: حدود ۱۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی و پرورشی در استان داریم که تکمیل آنها مشروط به تامین اعتبار ۵۰ درصدی توسط خیران و دولت است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز سه شنبه در جلسه حمایت از توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و پرورشی استان افزود: از مجموع پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام استان، ۴۵ پروژه تا مهر امسال با حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: ۵۵ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی دیگر در استان وجود دارد که تا مهرماه تکمیل نمی‌شوند و در بیرجند ۴۹ مدرسه دو نوبت وجود دارد لذا ساخت این تعداد مدرسه در مرکز استان باید در اولویت قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه درخصوص پروژه‌های نیمه تمام اولویت با تکمیل واحدهای آموزشی است گفت: فرمانداران باید در این خصوص اعتبار بگذارند تا ۵۵ پروژه در حال اجرا در نقاط مختلف استان تا مهر ۱۴۰۴ تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه هر سال اعتباراتی در زمینه محرومیت به استان اختصاص می‌یابد که بیرجند را شامل نمی‌شود افزود: با وجود اینکه بیشترین مشکل در زمینه کمبود فضای آموزشی را در مرکز استان داریم از اعتبارات محرومیت نمی‌توانیم به پروژه های مرتبط تخصیص دهیم.

عباس زاده گفت: با توجه به اینکه بیشترین کمبودها در زمینه فضای آموزشی در بیرجند است، رفع آن باید در اولویت قرار گیرد و با برنامه ریزی درست طی ۲ سال آینده، سرانه آموزشی در مرکز استان به ۶.۱ برسد.

وی ادامه داد: باید با برگزاری نشستی، مسئولیت‌های اجتماعی مربوط به واحدهای تولیدی و معدنی موجود در استان مشخص شود و چنانچه ۲۰ درصد مالیات این واحدها برای انجام مسئولیت اجتماعی در استان هزینه شود، بسیاری از شاخص‌های استان ارتقا پیدا خواهد کرد.

بنیاد علوی به توسعه زیرساخت‌های خراسان جنوبی ورود کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار مسئولان بنیاد علوی هم خواستار ورود جدی این نهاد به حوزه زیرساخت‌های عمرانی استان شد و گفت: بنیاد علوی کمک‌های خوبی به ویژه در راستای محرومیت زدایی از استان خراسان جنوبی داشته است.

وی با بیان اینکه این بنیاد برای توانمندسازی روستاییان از محل تسهیلات در اختیار برنامه‌هایی داشته است افزود: برخی شهرستان‌های استان مورد هدف بنیاد علوی هستند و تجربه به نسبت موفقی از اقدامات این مجموعه در شهرستان درمیان داریم.

عباس زاده اظهار کرد: بعد از اتمام ماموریت بنیاد علوی در شهرستان درمیان و اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در آن، زیرکوه به عنوان شهرستان هدف بنیاد علوی تعیین شد.

وی با اشاره به تغییر و تحولات مدیریت در بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی گفت: بر اساس این تغییرات، برای انجام ماموریت‌های جدید بنیاد علوی در استان بحث و تبادل نظر شد تا توافقات قبلی در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: براساس تصمیمات این جلسه، بنیاد علوی برای اجرای تعهدات جدید به ویژه در شهرستان زیرکوه تمهیداتی می اندیشد.

وی با بیان اینکه همکاری بنیاد علوی با دولت در گره گشایی از مشکلات مردم بیشتر شده، متذکر شد: امسال بیشتر بودجه بنیاد علوی به حوزه اقتصادی سوق داده شده است.  

عباس زاده گفت: بنیاد علوی باید برای استان کم برخوردار خراسان جنوبی بسته حمایتی متفاوتی به نسبت سایر استان‌های برخوردار داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha