زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی مرکز رشد در دانشگاه پیام نور مرکز خاش خبر داد و گفت: همکاری دوجانبه با پارک علم و فناوری می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در افزایش بهره‌وری و همچنین ارتقای آموزش‌های مهارتی دانشجویان و نخبگان داشته باشد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، ابوالفضل توسلی در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به بررسی مسائل، موضوعات و سیاست‌گذاری فعالیت‌ها در مرکز رشد شهرستان خاش و حمایت‌های مختلف از هسته‌ها و واحدهای فناور پرداخت و افزود: دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۰ هزار دانشجو در اقصی نقاط این استان پهناور ظرفیت مناسبی برای ایجاد فضای کسب و کار در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، کسب تجربه و مهارت و کارآفرینی است.

وی با اشاره به فعال شدن مرکز رشد در دانشگاه پیام نور مرکز خاش، بیان کرد: این مرکز دانشگاهی نیز با وجود یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجوی فعال که در عرصه‌های مختلف حایز کسب رتبه‌های علمی شده‌اند، می‌تواند در مسیر ایجاد دانشگاهی کارآفرین و فناور قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با اشاره به رسالت مهارت‌ محوری دانشگاه در کنار امور علمی- پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی، گفت: همکاری دوجانبه این واحد دانشگاهی و پارک علم و فناوری می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در افزایش بهره‌وری و همچنین ارتقای آموزش‌های مهارتی دانشجویان و نخبگان داشته باشد.

وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان آمادگی دارد در قالب فضاهای نوآوری مشترک، کارها را پیش ببرد و در قالب تفاهم‌نامه مشترک مراکز نوآوری داشته باشد تا دانشجویان این دانشگاه نیز در ۱۰ واحد و مرکز دانشگاهی پیام نور استان از امکانات پارک بهره‌مند شوند.

برگزاری مستمر رویدادها و تورها، عامل فعال بودن مراکز رشد

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان نیز در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان در رده پارک‌های توسعه یافته کشور قرار دارد، افزود: هم‌اکنون این پارک یکی از بزرگترین پارک های فناوری جنوب شرق کشور محسوب شده که با تاکید بر حوزه "اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق، الکترونیک و اقتصاد دریامحور" در حال ظرفیت سازی توسعه دانش بنیان منطقه ای است.

محمدنبی شهیکی با تاکید بر این مطلب که فضای پارک علم و فناوری باید در خاش قوی و فعال پیش برود، اظهار کرد: لازمه تحقق این امر برگزاری مستمر رویدادها، دوره‌ها و تورهای علمی آموزشی است، همچنین باید عرصه‌های مختلف شکل گیرد و زمینه جذب دانشجویان و نخبگان فراهم شود تا ایده پردازی و کار خلاقانه رونق گیرد.

وی با بیان اینکه باید دانشجویان با استعداد در تمامی عرصه‌ها شناسایی شوند، ادامه داد: راه اندازی کافه فناوری یکی از اقداماتی است که در صورت اجرایی شدن در دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان نقش مهمی در جذب دانشجویان دارد.