دانشگاه محور توسعه و پیشرفت است/ ارتباط دانشگاه با پارک علم و فناوری باید تنگاتنگ باشد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشگاه محور توسعه و پیشرفت است، گفت: ارتباط دانشگاه با پارک علم و فناوری باید تنگاتنگ باشد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، محمد کرمی در جریان بازدید از دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان و در دیدار با اساتید و دانشجویان این دانشگاه، با اشاره به اینکه دانشگاه محور توسعه و پیشرفت است، بیان کرد: دانشگاهیان رسالت سنگینی بر عهده دارند و نگاهشان به آینده خیلی از مسائل را حل می کند، بنابراین اشاعه خلاقیت و نوآوری در میان دانش آموزان و دانشجویان موجب مهارت محور شدن آموزش می شود و آن ها پس از فارغ‌التحصیلی کارآفرین خواهند شد.

وی بر انجام کارهای پژوهشی مورد نیاز جامعه و مقاله‌های علمی که سبب بارش فکری شود تاکید کرد و افزود: نوآوری و خلاقیت در کار و آراستگی به دانش روز را مورد توجه قرار دهید تا شاهد حضور دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی و عامل تحول باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و توجه ویژه دانشگاه ها در این زمینه، گفت: وجود دانشگاه‌های بزرگ دولتی و غیر دولتی در سیستان و بلوچستان و چندین هزار دانشجو، داشتن جمعیت جوان به عنوان قشر خلاق و پر انرژی از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان است که باید با نوآوری و خلاقیت و استفاده از فناوری‌های نوین علمی شکوفا شود.

نوآوری و خلاقیت با کمک پارک علم و فناوری و ورود شرکت‌های دانش بنیان و همچنین دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش محقق می‌شود

وی با بیان اینکه دانشجویان باید ارتباط تنگاتنگی با مجموعه پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند، ادامه داد: نوآوری و خلاقیت با کمک پارک علم و فناوری و ورود شرکت‌های دانش بنیان و همچنین دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش محقق می‌شود.

کرمی تاکید کرد: دانشگاه محور پیشرفت و توسعه کشور خواهد بود بنابراین باید ارتباط دانشگاه ها با دستگاه های اجرایی تقویت شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیستان و بلوچستان اساساً توسط دانشگاه ها باید حل شود، افزود: فلسفه حکومت اسلامی برای پیاده کردن اسلام و احکام آن است بنابراین به دنبال این هستیم نگاه توحیدی در جامعه ترویج پیدا کند چرا که اگر نگاه توحیدی نباشد دشمن با چند کار یاس و ناامیدی در دلها ایجاد و اراده ملت را می‌شکند وقتی این اتفاق بیفتد هیچ کاری به درستی پیش نمی‌رود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه توکل بر خدا رمز موفقیت بوده و باید قدردان فرصت‌ها باشیم، اظهار کرد: کار مردم باید با خوش‌رویی و به سرعت پیگیری و انجام شود، هدف از انجام امور مردم باید رضای الهی باشد، آنچه انجام می‌دهید اگر برای رضای الهی باشد آن خدمت ماندگار است و موفقیت را به دنبال دارد.

دانشگاه محور توسعه و پیشرفت است/ ارتباط دانشگاه با پارک علم و فناوری باید تنگاتنگ باشد

دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، دانشگاهی جامعه محور و مساله محور

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های اصلی دانشگاه پیام نور استان به عنوان دانشگاهی جامعه محور و مساله محور برنامه ریزی شده، افزود: این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های جامع دولتی استان با داشتن ۱۰ مرکز دارای ۱۰ هزار دانشجو است که بیشتر آنان را دانشجویان بومی تشکیل داده‌اند.

ابوالفضل توسلی ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور سیستان و بلوچستان با هدف ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت دانشجویان با همکاری پارک علم و فناوری استان تاکنون سه مرکز رشد و یک مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان با امکانات کارگاهی، آزمایشگاهی و فضای مناسب دفتری جهت واگذاری به فناوران متقاضی در حال راه‌اندازی و تجهیز دارد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری میزگردهایی با حضور اساتید و نخبگان و دانشجویان رای اولی‌ مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات، اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، برپایی نمایشگاه به مناسبت دهه فجر، برگزاری جشن و جُنگ شادی به مناسبت اعیاد مذهبی و ملی، برپایی موکب های پذیرایی از زائران اربعین حسینی و برگزاری نخستین همایش ملی کارآفرینی و توسعه پایدار با تاکید بر نقش آب در زابل از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار توسط این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آموزش در دانشگاه پیام نور به صورت ترکیبی یعنی حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری«مجازی» انجام می شود، ادامه داد: این دانشگاه با ورود به عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی، مهارت افزایی و سایر موارد اقدام به افزایش تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی، بین المللی کردن دانشگاه های زابل و چابهار، تکمیل پروژه های نیمه تمام از طریق بخش خصوصی در شهرستان های زاهدان و زهک و مجتمع آمفی تئاتر چابهار کرده است.

وی گفت: ۱۰ مرکز دانشگاه پیام‌نور در سطح سیستان و بلوچستان با شعار «آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت» در شهرستان‌های زهک، زابل، زاهدان، خاش، سراوان، نیکشهر، چابهار، راسک، سوران و ایرانشهر فعال بوده که بیش از ۱۰ هزار دانشجو دارد و از این تعداد بیش از ۲ هزار نفر در مرکز زاهدان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha