سنندج- ایرنا- وزیر کشور بر لزوم استفاده از فناوری های موجود، برای ایجاد شهرداری الکترونیک و به دنبال آن، شهر هوشمند در نقاط مختلف کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز شنبه در آیین افتتاح ۱۸۸ طرح مخابراتی و رونمایی از طرح شهرداری الکترونیک در سنندج اظهار کرد: شهر هوشمند از دریچه شهرداری الکترونیک می گذرد و باید انواع فناوری ها به خدمت گرفته شده و خدمات به گونه‌ای طراحی شود که زندگی را برای مردم تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها وظیفه تسهیل ارائه خدمات به مردم دارند، افزود: بخشی از تحقق دولت الکترونیک بدون نقش برجسته شهرداری ها شکل نمی گیرد.

وزیر کشور، انجام طرهای مخابراتی را گامی به سوی تحقق دولت الکترونیک دانست و ادامه داد: اقدامات خوبی در این رابطه در حوزه مخابراتی از جمله اجرای فیبرنوری و شهرداری الکترونیک صورت گرفته است.

وحیدی بر ضرورت توسعه ارتباطات تاکید کرد و گفت: در بحث سیما و منظر شهری هم باید، شهرهایی با معیارهای اسلامی و ایرانی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شهادت رئیس جمهور اشاره داشت و افزود: همه از جمله مردم کردستان داغدار شهادت آیت الله رئیسی هستیم و محبت مردم استان به ان شهیدبزرگوار موج می زند.

احمد وحیدی» روز شنبه با استقبال «اسماعیل زارعی کوشا» به منظور سخنرانی در مراسم نکوداشت «شهدای خدمت»، افتتاح پروژه‌های مخابراتی، بهره‌برداری از پروژه شهرداری الکترونیک و بازدید از چندین طرح عمرانی و صنعتی از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد.

سفر یک روزه وزیر کشور به استان کردستان شامل بازدید از مجتمع فولاد کردستان در شهرستان بیجار و جلسه با نخبگان این شهرستان است.

در بخش دوم سفر، وزیر کشور به سنندج سفر کرده و در نشستی با فرمانداران شهرستان‌های استان شرکت می کند که محوریت این نشست برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.