۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85496497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر  کشور: سوگواری آیت‌الله رئیسی در نقاط مختلف کشور وحدت اقوام را نشان داد

سنندج- ایرنا- وزیر کشور گفت: سوگواری و عزاداری مردم کشورمان به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان و قدرشناسی آنان از خدمات شهدای خدمات، وحدت ایمانی و واقعی بین اقوام مختلف کُرد، فارس، ترک، عرب، ترکمن و بلوچ را به خوبی نمایان کرد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز شنبه در مراسم بزرگداشت شهادت سید محرومان و شهدای خدمت در پیاده‌راه فردوسی سنندج اظهار کرد: امروز ایران عزیز ما، کردستان سرافراز و سنندج قهرمان و همه نقاط کشور، عزادار رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت هستند که نشان از عشق و وفاداری آنان به دولتمردان و نظام اسلامی دارد.

وی سوگواری مردم را مهر تاییدی بر وفای به عهد رئیس جمهور شهید دانست و افزود: با شهادت رئیس جمهور، تحولات جدیدی در جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

وزیر کشور تاکید کرد: ما اتفاقات مهمی از ابتدای انقلاب تاکنون تجربه کرده‌ایم که در هر کشوری می توانست مشکل ساز باشد اما به واسطه وفاداری مردم و استحکام نظام، از همه وقایع به سلامت عبور کردیم و از این حادثه تلخ نیز گذر خواهیم کرد.

وحیدی، عزاداری مردم را نشان از حکمرانی اسلامی شهید رئیسی دانست و گفت: این اخلاق و حمکرانی و نگاه به مردم موجب شد که همه ملت متحد، آن شهید بزرگوار را ارج نهند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نه فقط محبت مردم کشورمان بلکه در کشورهای دیگر نیز نسبت به شهید رئیسی متبلور شده است، اضافه کرد: امروز همه ملت ایران در چنین مراسم‌هایی گرد هم می آیند و این حقیقت اتحاد مردم است.

وزیر کشور با بیان اینکه استحکام ساخت درونی نظام، مانع از ایجاد مشکل بعد از شهادت آیت الله رئیسی شد، افزود: این اتفاق می توانست هر سیستمی را دچار مشکل کند اما به برکت ساخت درونی نظام و رهبری فرزانه، از این ماجرای تلخ هم می گذریم.

وحیدی با اشاره به اینکه قدرت نظام اسلامی و رهبری در مدیریت کشور، غربی‌ها را دچار شوک و پیش بینی هایشان را با اشتباه مواجه کرد، یادآور شد: امروز مردم غزه، استقامت و ایمانشان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را از مردم ایران به ارث برده اند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha