تهران- ایرنا- جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا روز شنبه برای جلب حمایت رای‌دهندگان از نامزدهای راستگرا راهپیمایی بزرگی در رم برگزار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ملونی با اشاره به پیروزی حزبش «برادران ایتالیا» در انتخابات پارلمانی ایتالیا در سپتامبر ۲۰۲۲ و رهبری دولت ائتلافی این کشور گفت: ما یک هدف روشن داریم. می‌خواهیم همان کاری را که در رم انجام دادیم در بروکسل نیز به انجام برسانیم.

نخست وزیر ایتالیا در جمع هزاران نفر از حامیانش اظهار کرد که وی خواهان «تشکیل دولتی راستگرا در اروپا است و چپ‌ها را که در سال‌های اخیر خسارت زیادی به قاره ما زده‌اند» از قدرت برکنار کند.

ملونی انتخابات پارلمانی اروپا را که ۶ تا ۹ ژوئن (۱۷ تا ۲۰ خرداد) برگزار می‌شود، یک «نقطه عطف» برای احزاب راست افراطی نامید.

نخست وزیر ایتالیا اظهار کرد: ما در یک نقطه عطف قرار داریم. گویی این یک همه‌پرسی میان ۲ دیدگاه مختلف در اروپاست.

ملونی همچنین از مقررات و قوانین اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت که این اتحادیه به «بهشت دیوان‌سالاران» و «جهنم کسب و کارها» تبدیل شده است.

وی در مقابل هوادارانی که بنرهایی با عنوان «ایتالیا با جورجیا اروپا را تغییر می‌دهد» از رای‌دهندگان خواست که از او حمایت کنند.

نظرسنجی‌ها حاکی است که احزاب راست افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا آرا و کرسی‌ها قابل توجهی کسب می‌کنند. البته احزاب جریان اصلی همچنان پیشتاز هستند اما راست‌های افراطی رشد قابل توجهی داشته‌اند.

آمار نشان می‌دهد که ۳۷۰ میلیون نفر در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.