۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۲:۱۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85496743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صف آرایی حامیان و مخالفان راست افراطی در پایتخت انگلیس

تهران- ایرنا- هزاران نفر از حامیان و مخالفان جریان راست افراطی روز شنبه در لندن پایتخت انگلیس گرد در برابر هم صف آرای کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گردهمایی توسط «تامی رابینسون» از چهره‌های معروف راست افراطی و موسس گروه «لیگ دفاع از انگلیس» سازماندهی شده بود.

رابینسون در سخنانی پلیس لندن را «فاسد» نامید و از این نهاد انتقاد کرد. پلیس لندن ۲ تن از حامیان جریان راست افراطی را روز شنبه دستگیر کرد.

پلیس گفت که یکی از این افراد در نزدیکی «میدان پارلمان» و به جرم مستی و حمله به یک فرد دیگر بازداشت شد. یکی دیگر از بازداشت‌شدگان نیز به دلیل اهانت نژادی به یک زن بازداشت شد.

پلیس اعلام کرد، در میان افراد حاضر در گردهمایی راست افراطی در لندن کسانی را شناسایی کرده است که سابقه برهم زدن خشونت‌آمیز نظم عمومی را دارند.

همزمان با این گردهمایی، حدود ۳۰۰ نفر تظاهراتی علیه راست‌های افراطی برگزار کردند. این تظاهرات توسط گروه «مقابل نژادپرسی به پا خیزید» برگزار شد.

با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی اروپا گروه‌های راست افراطی گردهمایی‌های مختلفی را سازماندهی کرده‌اند.

انتخابات پارلمانی اروپا ۶ تا ۹ ژوئن (۱۷ تا ۲۰ خرداد) برگزار می‌شود و ۳۷۰ میلیون نفر در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

نظرسنجی‌ها حاکی است که احزاب راست افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا آرا و کرسی‌ها قابل توجهی کسب می‌کنند. البته احزاب جریان اصلی همچنان پیشتاز هستند اما راست‌های افراطی رشد قابل توجهی داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha