تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امواج ضعیف بارشی از اواخر وقت سه شنبه هفته جاری وارد استان می‌شود.

مرتضی قدیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ طبق بررسی نقشه های هواشناسی، آسمان استان امروز در اغلب مناطق صاف است و در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می شود.

وی با بیان اینکه شرایط جوی پایدار تا عصر سه شنبه در استان ادامه می یابد، افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نیز در برخی ساعات احتمال افزایش ابرها همچنین رگبار باران و رعد و برق وجود دارد.

این مسوول با بیان اینکه در مجموع بارشهای قابل توجهی طی این مدت برای استان انتظار نمی رود،‌ تصریح کرد:‌ با توجه به ماهیت همرفتی سامانه بارشی ضعیف، احتمال بارش ها به شکل پراکنده و محسوس در برخی مناطق استان وجود دارد.

قدیمی گفت: به لحاظ دمایی نیز تا روز سه شنبه هوای نسبتا خنکی را در استان انتظار داریم و از اواخر هفته به تدریج دمای استان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با ۶ درجه کمترین و روستای چورزق با ۴۴ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

قدیمی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۸ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۰ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۵ درجه، خرمدره ۱۳ و ۳۴ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۴۱ درجه، قیدار ۱۱ و ۳۷ درجه،‌گرماب ۶ و ۳۲ درجه،‌ سلطانیه ۱۰ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.