۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85499075
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رگبار پراکنده باران و رعد و برق پدیده غالب جوی زنجان است

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: پدیده جوی غالب در مناطق مختلف استان برای روزهای پیش رو، رگبار پراکنده باران،‌ رعد و برق و وزش باد است.

الهام نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان اغلب مناطق استان امروز صاف تا کمی ابری است که در بعدازظهر با وزش باد و افزایش ابر همراه می‌شود.

وی یادآور شد: در برخی مناطق احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق وجود دارد که در روزهای آینده نیز شرایط کم و بیش مشابهی برقرار خواهد بود و در این مدت آسمان استان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود.

نجفی گفت: دمای هوای استان طی روزهای آینده روند افزایشی خواهد داشت و در بعدازظهرها شاهد وزش باد در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۲۶ درجه، ابهر ۱۲ و ۲۷ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۶ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۱ و ۲۶ درجه،‌ سلطانیه ۱۰ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha