همدان- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت:  ۶۹ هزار مادر باردار و ۲۸ هزار نوزاد تازه متولد شده در غزه از حداقل امکانات بهداشتی برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «پیرحسین کولیوند» عصر یکشنبه در مصلای امام خمینی (ره) شهر تویسرکان بیان کرد: برای ۱۰ هزار مجروح غزه هیچ کاری نمی توان انجام داد و آنها منتظر شهادت هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر مجروحان، بیماری های روزمره نیز هست که بیماران در این منطقه جنگ زده برای درمان سرگردان هستند.

کولیوند یادآوری کرد: کمک هایی از طریق کشورهای مختلف ارسال شده اما بخش کمی یعنی حدود ۳۰ درصد به دست آنها رسیده و مابقی کمک های بشر دوستانه یا تاریخ مصرف آنها تمام شده یا در حال فاسد شدن است.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با عنوان اینکه غزه را به نمایشگاهی از انواع و اقسام جنایت های جنگی تبدیل کرده اند، گفت: تاکنون ۱۰ هزار تن کمک های مردمی از ایران به غزه ارسال شده است.

کولیوند گفت: ۹۰ مورد نقض حقوق بشر در غزه احصا و با امضای ۸۶ کشور در اختیار دادستان دیوان بین المللی قرار گرفته و به گفته وکیل مصری این مستندات وی را در سخنرانی کنگره بسیار کمک کرد.

وی بیان کرد: عمق اثرات نظام اسلامی و ولایت فقیه را در نامه اخیر رهبری انقلاب به دانشجویان آمریکایی شاهد بودیم.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: متن این نامه در اختیار صلیب سرخ و دیگر همکاران در کشورهای مختلف نیز قرار گرفت و به آنها گفتم "از تاریخ عقب نمانید".


کولیوند ادامه داد: کسی باور نمی کرد اساتید و دانشجوبان دانشگاه های آمریکا در برابر ظالمان بایستد در حالیکه امام راحل صدور انقلاب را نوید داده بود.

وی بیان کرد: رییس جمهور مظلوم و محبوب کشورمان سیدالشهدای خدمت است و اولین خصوصیت شهید زنده بودن آنها است.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: رییس جمهور شهید بی وقفه در حال خدمت رسانی بود و با حضور در همه بحران ها مایه دلگرمی آسیب دیدگان و نیروهای امدادی و انجام بهینه کارها شده بود.

کولیوند ادامه داد: این شخصیت برجسته و کار آزموده در مدیریت های کلان، پای درد دل اقشار مختلف می نشست و برای رفع آنها تلاش می کرد.

امام جمعه تویسرکان نیز با بیان اینکه امام راحل تحول آفرین بود افزود: ایشان استقامت، حلم و صبر و شجاعت را از امامان معصوم (ع) فرا گرفت و در دفاع از اسلام، زنده کردن احکام اسلام و رها کردن ممالک از چنگال استعمار این مسیر را روشن کرد.

حجت الاسلام «سید موسی حسینی مجد» افزود: امام جامع همه خوبی ها بود و خداوند علم، تقوا، شهامت و شجاعت را به او داد تا توانست حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط کند.