یزد-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: مبارزه با قاچاق کالا باید در استان با همکاری بخش‌های مختلف تقویت شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری یزد، " علی اکبر عزیزی " در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز یزد بر اهتمام کلیه دستگاه‌های عضو کمیسیون پیرامون وظایف محوله تاکید و هم راستا بودن روند مبارزه با قاچاق کالا با تولید ملی و تمرکز بر رونق و جهش آن را ارزشمند تلقی کرد.

در این نشست به بررسی وضعیت اجرایی ضوابط اختصاصی طلا، فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها و نحوه اجرایی روند نظارت قضایی برای برخورد با خودروهای شوتی فعال در حوزه قاچاق سوخت و بررسی آخرین وضعیت دوربین‌های نظارتی مستقر در محورهای مواصلاتی و تبیین روند تخصیص سوخت به مراکز کشاورزی بر مبنای سطح زیرکشت پرداخته شد.

همچنین " ابوالفضل خوشنویس " دبیر کمیسیون استان یزد به وضعیت قاچاق سوخت توسط ناوگان حمل بار و مسافر اشاره و برخورد جدی با خودروهای دارای باک اضافه و غیراستاندارد را خواستار شد.

یزد نقش موثری در اتصال استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب در بعضی مواقع راه‌های آن برای انتقال کالای قاچاق مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین از جاده‌های استان یزد تردد می‌کنند.