ورامین - ایرنا -مردم شهرستان های ورامین قرچک و پیشوا ، همزمان با شصت و یکمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، با حضور در راهپیمایی با شکوه، به یاد شهید آیت الله رییسی و دیگر شهدای خدمت راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان های ورامین قرچک و پیشوا در جنوب شرق استان تهران روز سه شنبه با حضور در راهپیمایی باشکوه بار دیگر صحنه هایی با شکوه از حماسه حضور مردم را در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند .

راهپیمایان با اجتماع در مقابل بوستان ۱۵ خرداد وحرمت به سمت پل تاریخی باقرآباد ، مشهد شهدای ۱۵ خرداد، صحنه های غرور آفرینی از عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به تصویر کشیدند و ثابت کردند که گذر زمان آنان را از آن چه پدارانشان به یادگار گذاشته اند، دور نخواهد کرد.

راهپیمایان در حالی که تصاویری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر دست داشتند ، با سردادن شعارهایی همچون شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس، یاد شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.

برخی از مردم بار دیگر کفن به تن کردند تا این واقعیت را یادآوری کنند که مردم این دیار همیشه آماده اهداء جان در راه اسلام هستند و تهدیدهای دشمنان قسم خورده نظام، در دل آنان هراسی وارد نمی کنند و به راستی میراث دار قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ هستند.

حضور پر تعداد جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی ثابت کرد که عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی به نسل و گروهی خاص تعلق ندارد بلکه همه قدردان نعمت انقلاب اسلامی هستند . در پایان این مراسم ، راهپیمایان محل شهادت شهید قیام خونین ۱۵ خرداد را گلباران کردند .

در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین، سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ به شهادت رسیدند.

حماسه دیگر از مردم دیار ۱۵ خرداد 

راهپیمایی و مراسم یوم الله ۱۵ خرداد شهرستان ورامین برگزار شد.

ظهر امروز مراسم راهپیمایی و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد شهرستان ورامین با حضور مجید درویشی فرماندار ویژه شهرستان ورامین ، حاجی بابایی نائب رئیس اول مجلس دوازدهم شورای اسلامی ، سردار القاصی مهر فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران ، دکتر علی خزایی نمانیده مردم دشت ورامین ، سرهنگ مهدی امینی فرمانده سپاه ورامین ، سرهنگ بیرواند فرمانده انتظامی ورامین حجت الاسلام محمودی امام جمعه موقت ورامین ، حجت الاسلام محمدی یاری امام جمعه خیرآباد و دیگر مسئولین با حضور آحاد ملت برگزار شد .

پیشوا،مبداء قیام ۱۵ خرداد

حضور مسئولین درکنار مردم ولایت مدار و وارثان قیام خونین ۱۵ خرداد شهرستان پیشوا در راهپیمائی پرشکوه این روز بزرگ و تاریخی .

امام جمعه قرچک: بیداری تمامی ملت‌های آزادیخواه جهان ثمره خون شهدای قیام ۱۵ خرداد است

 امام جمعه شهرستان قرچک گفت: بیداری تمامی ملت‌های آزادیخواه جهان و مقابله با ظلم و استکبار، ثمره خون شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ است.

 حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز سه‌شنبه در جمع راهپیمایان ۱۵ خرداد شهرستان قرچک گفت: اگر امروز دنیا از اسلام دیدگاه جدیدی پیدا کرده و به دنبال عزت، شرف، آزادی، معنویت و زیست هدفمند است، همه به دلیل مجاهدت و ازخودگذشتگی شهدایی است که در نخستین روزهای انقلاب با امام همصدا شده و جان خود را تقدیم راه حق کردند.

وی افزود: معرفت و بصیرت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ و مدافعان حریم قرآن و عترت در دوران خفقان ستم‌شاهی رخ داد و این شهدا نشان دادند که در راه دفاع از ولایت باید از جان خویش نیز گذشت.

وی اظهار داشت: مرجعیت دینی در طول تاریخ اسلامی، مدافع حریم قرآن و عترت بوده و شهدای قیام ۱۵ خرداد به عنوان پرچمداران عزت و ازادگی و پیشگامان جهاد و شهادت با خون پاک خود برای همگان چراغ راه هدایت شدند.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم که مبانی دینی و اسلام ناب محمدی زنده باماند باید ولایت مطلقه فقیه با جامعه اسلامی حاکم باشد، شجاعت، ایستادگی، مقاومت و ایثار در برابر ظلم تنها زمانی محقق می‌شود که اعتقاد قلبی به اصل ولایت فقیه وجود داشته باشد.

یادواره شهدای قیام ۱۵ خرداد و شهدای خدمت برگزار شد

یادواره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد و شهدای خدمت با سخنرانی آیت الله میرهاشم حسینی و مداحی حاج امیر عباسی و با حضور فخاری فرماندار، حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه، خزایی نماینده مردم شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی،معاونین فرماندار، بخشدار، رؤسای ادارات و حضور پرشور آحاد مردم ازجمله خانواده های شهدا،بسیجیان، فرهنگیان،کسبه و... در مسجد ۱۵ خرداد شهرستان قرچک برگزار شد. گفتنی است، حُسن ویژه این مراسم معنوی، حضور پررنگ جوانان و نوجوانان و همچنین بانوان در این مراسم بود.

استاد حوزه علمیه گفت:شهدای قیام خونین۱۵ خرداد سال ۴۲ با شهادت خویش، هدایتگران تاریخ هستند

 حجت الاسلام میرهاشم حسینی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ که در مسجد ۱۵ خرداد منطقه باقرآباد شهرستان قرچک برگزار شد اظهار داشت: شهدای قیام خونین ۱۵خرداد وقتی متوجه شدند که به مرجعیت و خط جهان تشیع حمله و هجمه می شود وارد میدان شدند و جان خود را تقدیم راه حق کردند.

وی افزود: شهدای ۱۵ خرداد تنها برای رضای خدا وارد حرکتی شدند که به خوبی از آخر آن که همان شهادت بود اطلاع داشتند، خون آنان به زمین ریخت تا نهال انقلاب تا پیروزی انقلاب اسلامی آبیاری شود.

وی تأکید کرد: شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ هدایتگران تاریخ هستند و خون پاک آنان باعث شد تا افراد خدمتگذاری همچون شهید رئیسی پا به عرصه وجود گذاشته و به فرموده رهبر معظم انقلاب شهید راه خدمت شوند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای همراه ایشان گفت: زمانی که آیت الله رئیسی و همراهان ایشان به شهادت رسیدند، در ظاهر کشور رئیس جمهور نداشت، رئیس مجلس نیز هنوز انتخاب نشده بود ولی مردم ایران اسلامی همگام با مسئلان و حول عظمت و برکت رهبر انقلاب اسلامی جریانی را به وجود آوردند که دشمنان قسم خورده نظام و تمامی تحلیل‌گران متحیر شدند.