به گزارش ایرنا "کمال دهقان منشادی" روز پنجشنبه در جریان بازدید از دفتر ایرنا یزد در پاسخ به پرسشی در مورد سفارشی بودن برخی بلیتها بخصوص برای برخی مدیران استان، افزود: بلیت سفارشی نداریم و مسوولان استان هم باید بلیت خود را از طریق دفاتر هواپیمایی تهیه کنند و شاید در موارد خاص برای یک ماموریت خاص و مهم، به صورت موردی، یک بلیت صادر شود.
وی در ادامه با اشاره به حساسیت و سختی کار در رسانه، گفت: وظیفه اطلاع رسانی، خطیر و سنگین است که ایرنا به خوبی از عهده آن برآمده و توقع مردم هم از ایرنا به دلیل سابقه کاری و حرفهای گری، بیشتر از سایر رسانههاست.
وی به نقش فرودگاهها در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تعداد زیادی ارگان، شرکت های هواپیمایی و خدمات رسان در فرودگاه حضور دارند و مردم و حتی برخی مسئولان استان کاستی های آن ارگان ها را متوجه فرودگاه می دانند؛ یادآور شد: فرودگاه ها را در دنیا دیگر به نام شهر فرودگاه می شناسند زیرا حوزه کاری آن گسترده شده است.
دهقان با بیان اینکه تمام تلاش ما رضایت مردم است و حتی در جاهایی که در شرح وظایف ما نیست هم سعی در جلب رضایت ارباب رجوع داریم، تصریح کرد: بحث های رفاهی و زیباسازی در فرودگاه یزد در حال انجام است و برای توسعه فرودگاه نیز ۲ کار مهم توسط استاندار محترم یزد انجام شده که یکی تاسیس شرکت یزد ایر بوده که در افزایش پروازها نقش مهمی داشته و دیگری افزایش وسعت فرودگاه به میزان ۵۰۰ هکتار بوده و در صورت تحقق، وسعت آن به یکهزار هکتار می رسد و جزو بزرگترین فرودگاههای کشور میشود.
به گفته وی با نهایی شدن این موضوع، از نظر اراضی تا ۱۰۰ سال آینده نیاز به فضا و مکان جدید در فرودگاه یزد نیست.
مدیر کل فرودگاه یزد با اشاره به اینکه در بحث ساخت و ساز هم اقدامات خوبی انجام شده و فرودگاه فعلی متعلق به بیش از ۵۰ سال قبل است به برخی گله ها در مورد وضعیت پارکینگ هم گریزی زد و گفت: در پارکینگ های مسقف فرودگاه یزد، دوربین نصب شده و نگهبان دارد و بیمه هم شده است و اگر اتفاقی بیفتد با بیمه جبران می شود.
وی به گله دیگر برخی شهروندان در مورد سرویس های بهداشتی هم اشاره کرد و افزود: تردد در این مکانها زیاد است؛ ۱۲ سرویس بهداشتی داریم که اینها دائم در حال نظافت شدن هستند و شاید نامطلوب بودن برخی از آنها به صورت لحظه ای بوده؛ نیروی خدماتی ما با توجه به حجم کاری ما کم است ولی نظافت به خوبی انجام میشود.
دهقان به تاخیرات یکی از شرکت های هواپیمایی که مورد گله برخی مسافران بود هم اشاره کرد و اضافه نمود: تاخیرهای این شرکت پروازی طی ۶ ماه گذشته به شدت کاهش یافته اما برخی تاخیرها هم بعلت بالا بودن عمر ناوگان هوایی بوده است اما آنچه اهمیت دارد بحث ایمنی است و تا اطمینان صد در صد به ایمن بودن یک پرواز نباشد اجازه پرواز داده نمیشود.
این مسوول به تعطیل شدن برخی مسیرهای پروازی هم اشاره و علت آن را نداشتن مسافر دانست و گفت: مسیرهای مسقط، کیش و استانبول از جمله آنهاست .
وی با بیان اینکه باید حداقل ۶۰۰ مسافر در طول یک هفته باشد تا پرواز برقرار گردد، افزود: پرواز کیش به دلیل کم شدن مسافر و آغاز امتحانات دانش آموزان تعطیل شد و امید است در پایان خرداد دوباره برقرار شود.
وی مسوولیت تاخیر پروازها را در حیطه وظایف فرودگاه ندانست و آن را متوجه خود شرکت های هواپیمایی دانست و اظهار داشت: سعی میشود تاخیرها از قبل اطلاع رسانی شود.
مدیر کل فرودگاه یزد اضافه کرد: هفته ای ۱۱۰ پرواز در فرودگاه بین المللی یزد انجام می شود که ۸۰ درصد آن مربوط به تهران است و هنوز هم تقاضای تهران بیشتر است؛ مقاصد فرودگاه یزد، به سمت تهران، مشهد، بندرعباس و پروازهای خارجی به مقصد نجف و مدینه است و پرواز به استانبول نیز به زودی دایر می شود.