تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴

قزوین - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۲ هزار کلاس درس با اهتمام شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی در سه سال نخست دولت سیزدهم احداث شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز پنجشنبه در نشست خبری استان قزوین اظهار کرد: کمک مالی خیران برای مدرسه سازی تا پیش از دولت سیزدهم ۳.۴ همت بود، اما در طول خدمت گذاری رییس جمهور شهید به میزان ۱۱.۴ همت افزایش یافت.

وی بر نقش مردم در حوزه مدرسه سازی تاکید کرد و یادآور شد: هر کجا مردم حضور پیدا کردند، مسایل خیلی ساده حل شد و ما در حوزه مدرسه سازی و مدرسه یاری و توجه به این موضوعات باید تسهیلگر و هدایتگر حضور مردم باشیم.

خان محمدی تاکید کرد: استان قزوین ظرفیت خوبی در حوزه نخبگان دارد و مسوولان باید تلاش کنند تا مسیر رسیدن به قله‌های موفقیت از راهروهای مدارس سپری شود.

این مسوول ادامه داد: قزوین عیار بالایی برای تربیت مفاخر در سطح ملی دارد که نباید این ظرفیت مورد غفلت واقع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به نقش مشارکت و کمک مردم، معلمان، بازنشستگان، همکاران و دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: مشارکت فقط جنبه مالی ندارد و باید فضایی را برای مردم فراهم ساخت که با کمک ظرفیت‌های علمی بتوان مسیر را برای هدایت جامعه و دانش آموزان بیش از پیش مهیا کرد.

خان محمدی با بیان اینکه مساله اول استان قزوین باید آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: ائمه جمعه، بازاریان، صنعتگران، گردشگران و سایر اقشار نیز باید سهم خود را نسبت به آموزش و پرورش ادا کنند.

وی بیان کرد: هرکس می‌تواند به سهم خود در حوزه آموزش و پرورش سهیم باشد، به عنوان مثال شخصی به تجهیز کارگاه چوب کمک کند، دیگری با ساخت کلاس و یا آموزش و تربیت دانش آموزان، همچنین موضوعاتی مثل تجاری سازی و فروش محصولات که رشد علمی دانش آموزان را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

خان محمدی به نقش تربیت اقتصادی در سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد؛ با کمک تربیت اقتصادی و علوم کاربردی در آینده شاهد کاهش بیکاری و آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در راستای مدرسه سازی باید مسوولیت اجتماعی پیگیری شود، صنایع و واحدهای تولیدی باید وارد میدان شوند مولد سازی اموال مازاد مورد پیگیری قرار گیرد.

خان محمدی اضافه کرد: استفاده از زمین های بلااستفاده برای مصارف آموزشی بسیار مهم است و از آنجایی که در برنامه هفتم باید ۲۰۰ مجتمع از محل مولد سازی ساخته شود، می توان از این ظرفیت‌ها بهره برد.