تهران بزرگ - ایرنا - سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری سارق سابقه دار موتورسیکلت خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ رسول بهرامی روز پنجشنبه اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۱۴ غیاثی حین گشت زنی در خیابان خاوران به یک موتورسیکلت با پلاک مخدوش و راکب آن مشکوک شدند.

وی ادامه داد: متهم بی درنگ پس از مشاهده خودرو گشت پلیس متواری و به دستور ایست پلیس توجهی نکرد و به فرار خود ادامه داد که پس از مدتی تعقیب و گریز ماموران با ایجاد طرح مهار موفق به متوقف کردن موتورسیکلت و دستگیری سارق شدند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پس از استعلام از پلاک موتور، مشخص شد که موتور سرقتی است همچنین در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح کمری تقلبی کشف شد.

به گفته سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت، ماموران متهم را به همراه موتورسیکلت سرقتی به کلانتری منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم ۴۶ ساله در تحقیقات پلیسی به پنج فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد، یادآور شد: سارق برای روند رسیدگی قانونی به پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

سرهنگ بهرامی به شهروندان توصیه کرد هنگام پارک کردن موتورسیکلت در معابر حتما از قفل‌های ایمنی استفاده و وسیله خود را به دزدگیر مجهز کنند.

احتکار پروفیل در جنوب تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف احتکار بیش از ۱۵۰ تن پروفیل گالوانیزه خبرداد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف انبار احتکار کالا در شورآباد شدند.

وی اضافه کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالا در این انبار تخلیه و به مدت چندسال است که دپو شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به هماهنگی‌های قضایی در این خصوص اشاره کرد و گفت: ماموران این پلیس در بازدید از این مکان ۱۵۰ تن پروفیل گالوانیزه کشف و در این رابطه یک نفر را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعلام کردند، اضافه کرد: احتکار و قاچاق کالا و ارز باعث اختلال در برنامه ریزی های اقتصادی و افزایش تورم در جامعه می‌شود لذا از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

اعتراف به ۳۰۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو

رییس پلیس آگاهی پایتخت نیز از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو در شمال تهران، خبر داد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: با وقوع سرقت‌های سریالی محتویات داخل خودرو در شمال تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، یک مرد جوان در ساعات پایانی شب در خیابان‌های شمال تهران بخصوص، گشت می‌زده و پس از شناسایی خودروهای شهروندان شکستن شیشه آنها، اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو کرده‌ است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه متهمان حرفه‌ای دست به سرقت‌ها زده، تاکید کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

وی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدا منکر جرم خود بودند اما پس از مشاهده شواهد و مدارک موجود از سوی کارآگاهان به جرم خود مبنی بر ۳۰۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شمال تهران اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.