داستان تکراری کشف پوشاک قاچاق در بازار تهران و دستگیری ۲ برادر قاتل

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی پایتخت از کشف و توقیف بیش از ۱۶ هزار ثوب البسه قاچاق در بازار تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز چهارشنبه در این باره گفت: پلیس طی یک سری اقدامات مطلع شد که مقادیری کالای خارجی توسط خودروهای شوتی به انباری در محدوده بازار تهران منتقل و دپو شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت افزود: ماموران با حکم قضایی محل که یک باب انبار کالای بازرگانی بود را بازرسی کردند و مشخص شد که کالاها در سامانه انبارها ثبت نشده و اقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

به گفته سرهنگ افشاری، کالاها شامل ۲هزار و ۳۵۲ عدد کلاه آفتابی و ۱۴هزار و ۴۷۲ ثوب لباس زنانه خارجی محصول کشور چین بود که پرونده قضایی مربوطه تشکیل شد.

داستان تکراری کشف پوشاک قاچاق در بازار تهران

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال قاچاق کشف شده را بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: کالاها توقیف و متهم به مرجع قضایی منتقل شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی پایتخت از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دستگیری ۲ شرور محله سراج

همچنین معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری ۲ شرور محله سراج که در محدوده نارمک نظم عمومی را برهم زده بودند، خبر داد.

سرگرد محمد زیدی در این خصوص گفت: ماموران پایگاه چهارم پلیس اطلاعات تهران چندی پیش خبری را در خصوص نزاع و درگیری اراذل و اوباش در محله نارمک که باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود دریافت کردند.

وی افزود: در بررسی های پلیسی مشخصات ظاهری متهمان شناسایی و در ادامه بررسی های پلیسی هویت و مخفیگاه متهمان در محله سراج تهران شناسایی شد.

سرگرد زیدی به دستگیری متهمان در یک عملیات منسجم پلیسی اشاره کرد و گفت: هر دو متهم پس از انتقال به مقر پلیسی در پی‌جویی به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

دستگیری ۱۲ جیب‌بر زن و مرد در تهران
همچنین رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۱۲ جیب‌بر در تهران، خبر داد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی در این خصوص اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره جیب‌بری و سرقت تلفن‌های همراه شهروندان که بیشتر در اتوبوس‌های بی آرتی شهر تهران رخ می‌داد کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی بلافاصله وارد عمل شدند.

وی عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین گام با با اقدامات اطلاعاتی و شبانه‌روزی هویت ۱۲ متهم زن و مرد را در این زمینه شناسایی و پی بردند که آنها باند تشکیل داده اند تا اینکه کارآگاهان با شناسایی هویت و چهره سارقان آنها را در یک عملیات پلیسی در حال پرس زنی در محدوده خیابان‌های شرق تهران دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: متهمان که در مواجه با مدارک و مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف نداشتند، به جرم خود مبنی بر ۱۰۰ فقره جیب‌بری در اتوبوس‌های بی آرتی و مراکز پر ازدحام اعتراف کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده به چندین فقره سرقت گوشی تلفن همراه در اتوبوس‌های بی آرتی اعتراف کردند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه مشترک متهمان تعداد رم، فلش، انواع گوشی کشف شد و ۷۰ مال باخته در مواجه حضوری آنها را شناسایی کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره ۱۷ پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری ۲ برادر قاتل

رییس پلیس آگاهی پایتخت همچنین گفت: در پی وقوع قتل یک مرد جوان افغانستانی در تهران، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده، ۲ برادر افغانستانی که پس از قتل، قصد فرار از کشور را داشتند، شناسایی و دستگیر کردند.

سردار ولی‌پور گورزی اظهار کرد: اوایل فروردین‌ماه امسال، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های شرق تهران مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش کردند.

وی تاکید کرد: با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پای در سردخانه بیمارستان گذاشتند و با جسد مرد جوان افغانستانی مواجه شدند که براثر یک درگیری با ضربات چاقو به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد که ۲ فرد غریبه به مقتول در خیابان حمله کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت متذکر شد: بدین ترتیب کارآگاهان جنایی راهی خیابان موردنظر شدند و در نخستین گام دوربین‌های مداربسته را هدف بازبینی قرار دادند که مشخص شد ۲ مرد جوان با انگیزه نامعلوم به‌صورت ناگهانی به مقتول حمله کرده وی را با ضربات چاقو از پای در آوردند.

وی افزود: پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، اقدامات اطلاعاتی آغاز و در این شاخه از تحقیقات مشخص شد که مقتول با ۲ برادر جوان افغانستانی اختلافات عمیق خانوادگی داشته و از سوی آنها بارها به قتل تهدید شده بود.

سردار ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: تیم جنایی در گام بعدی متوجه شدند این جنایت توسط ۲ برادر رخ داده است و متهمان قصد دارند خیلی زود کشور را به‌مقصد افغانستان ترک کنند.

وی افزود: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از دریافت این اطلاعات مهم، مخفیگاه ۲ برادر جنایتکار را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی متهمان را طی یک عملیات منسجم بازداشت کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: متهمان خیلی زود هدف تحقیق قرار گرفتند و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل مرد جوان با انگیزه اختلافات عمیق خانوادگی اعتراف کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی یادآور شد: ۲ مرد جنایتکار برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

قتل همسر و فرزند توسط نقاش آتش افروز

وی در خبری دیگر اعلام کرد: مرد جوانی که پسر و همسرش را در خانه به آتش کشیده بود، دستگیر شد.

سردار ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: اوایل فروردین ماه امسال، کارکنان بیمارستان سوانح سوختگی بیمارستان شهید مطهری از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مرگ مشکوک یک مادر و پسر جوان را گزارش کردند.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پای در سردخانه گذاشتند و با جسد زن و پسر جوانی مواجه شدند که براثر سوختگی، فوت شده بودند؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که این ۲ براثر حادثه آتش‌افروزی عمدی در یک خانه‌ واقع در مرکز تهران از سوی پدر خانواده، قربانی جنایت شده‌اند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که پدر خانواده که نقاش ساختمان بوده با انگیزه نامشخصی با استفاده از بنزین اقدام به آتش‌ زدن همسر و پسرش کرده اما خودش در این حادثه آسیب جزئی دیده است.

وی عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، خیلی زود مرد میانسال را دستگیر کردند؛ متهم که در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه آتش‌افروزی مرگبار بود پس از مواجهه با مدارک و شواهد موجود داخل پرونده از یک جنایت هولناک رازگشایی کرد.

وی افزود: مرد جوان ماجرای جنایت را این‌طور توضیح داد که در خانواده ما اختلاف زیادی وجود داشت؛ روز حادثه قصد داشتم به نقاشی یک ساختمان بروم و از پسرم درخواست کردم برای کمک به‌همراهم بیاید اما او مخالفت کرد و مشاجره‌ای میان ما شکل گرفت؛ در این میان، بنزین را روی خودم ریختم و تهدید به خودسوزی کردم اما پسرم با بی‌ادبی جوابم را داد که من عصبانی شدم و بنزین را روی او ریختم و با فندک آتش‌افروزی کردم. در ادامه همسرم آمد تا به پسرم کمک کند اما با توجه به اینکه بطری بنزین روی زمین افتاده بود خودش نیز دچار حادثه شد؛ من نیز در این آتش‌سوزی جان سالم به‌در بردم، پشیمانم و قصد ارتکاب جنایت را نداشتم.

سردار ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای سیر مراحل قانونی پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کشف ۹۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق

از سوی دیگر رییس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۹۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در محله نعمت آباد خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور در خصوص این خبر گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور، تیم عملیات کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد در حین گشت زنی به یک انبار در حال ساخت مشکوک شده و آن را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

وی افزود: پس از تحت نظر داشتن و مشاهده فعالیت مشکوک ۲ نفر که در حال جا به جایی بسته ها بودند، ماموران پلیس دریافتند که متهمان در حال جابجایی سیگار قاچاق هستند و در اقدامی شاخص و ضربتی موفق به دستگیری هر ۲ نفر شده و از انبار تعداد انبوهی سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اشاره کرد: در شمارش و بررسی کالاهای قاچاق، مشخص شد تعداد سیگار های قاچاق ۹۰۰ هزار نخ بوده که ارزش آن ها ۴۵ میلیارد ریال است.

سرهنگ قاسم پور عنوان کرد: پس از اخذ دستور قضایی متهمان به جهت کشف جرایم به همراه کالاهای کشف شده تحویل پلیس امنیت اقتصادی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha