اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتظار از ائمه جمعه استان این است که زمینه را برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های آرای این انتخابات فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در آیین معارفه امام جمعه جدید خلخال اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان برای ایجاد هجمه‌های فرهنگی علیه انقلاب و نظام اسلامی ایران تلاش می‌کنند ، اگر جامعه بصیرت سیاسی نداشته باشد دچار شکست خواهد شد.

وی افزود: مصلاهای نماز جمعه پاتوق فرهنگی ، تربیتی و علمی شهرها هستند و در این میان تلاش ائمه جمعه برای حضور گسترده اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان در صفوف به هم فشرده نماز جمعه باید به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که در این برهه از زمان اولین اشتباه فرهنگی به عنوان آخرین اشتباه محسوب خواهد شد ، ادامه داد: انتظار از ائمه جمعه استان تقویت بنیان خانواده، تلاش برای ترویج فرهنگ ساده زیستی و زندگی ایرانی اسلامی و همچنین تقویت بنیان خانواده به عنوان یکی از ارکان مهم و بازدارنده جامعه از آسیب‌های اجتماعی با توجه به تلاش دشمن در حمله به اساس خانواده در نظام اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین با اشاره به اینکه خلخال مهد فرهنگ، تمدن ولایتمداری و تدین است، تصریح کرد : علمای بزرگ و برجسته‌ای در دامن این دیار تربیت و به جهان اسلام در مناطق مختلف ایران اسلامی و دنیا خدمت کرده‌اند.

وی با تقدیر از تلاش ۶ ساله حجت‌الاسلام کریم اسدی امام جمعه سابق خلخال اخلاص ،تدین ،مردم‌داری ،ادب و تقوای وی را کم‌نظیر دانست و گفت: امام جمعه جدید انتخاب شده برای این شهر نیز اولاد پیامبر و به مدت ۱۷ سال به عنوان مدیر و مدرس حوزه علمیه در سنگر تدریس احکام‌ الهی در خدمت اسلام و مسلمین بوده و فردی شایسته برای خدمت به مردم مومن متدین ،ولایی و با فرهنگ این منطقه است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از اتحاد و اتفاق نظر به عنوان یکی از عوامل پیشرفت جوامع یاد کرد و گفت: اتحاد بین سه ضلع مثلث امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و فرماندار می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان خلخال فراهم کند.

وحید کنعانی با تقدیر از تلاش‌های امام جمعه قبلی برای ایجاد وحدت و همدلی در جامعه خلخال گفت: شعار قرارگاه نماز جمعه ایجاد وحدت و همدلی در جامعه است و برای پیشبرد امور فرهنگی سیاسی اقتصادی همه ما نیازمند وحدت هستیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از حجت‌الاسلام کریم اسدی که به مدت ۶ سال مسئولیت سنگربانی تریبون نماز جمعه خلخال را به عهده داشت ، تجلیل و حجت‌الاسلام سیدرضا قدسی به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.