۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۲۱
کد خبر: 84639229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اردبیل :علما ثروت فرهنگی و معنوی جامعه هستند

اردبیل_ایرنا_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: علما و روحانیون چراغ‌های روشن هدایت و بخش مهمی از ثروت فرهنگی و معنوی جامعه هستند.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی روز شنبه در همایش تجلیل از روحانیون مبارز ، مجاهد و شهید شهرستان خلخال افزود: راه‌اندازی جنگ روانی دشمن علیه روحانیت و علمای اسلام هموراه با هدف از بین بردن مرز عواطف بین هدایت‌گران جامعه اسلامی با مردم بوده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید خلخال و روحانیون و طلاب شهید این شهرستان  بیان کرد: حضرت آیت الله یکتایی نخستین امام جمعه این شهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی سالها قبل از شکل گیری انقلاب اسلامی در اوج  خفگان رژیم طاغوت و وحشت آفرینی‌های ساواک، تلاش مجدانه ای را برای احیای ارزشهای دینی و حضور تاثیرگذار مردم این منطقه برای مقابله با رژیم دست نشانده  آمریکا انجام داده است.

عاملی اظهار کرد: کشور ما در زمان طاغوت  در  بسیاری از ابعاد سیاسی، اجتماعی، نظامی و علمی بشدت تحقیر شد و این حق علمای جامع الشرایط وقت بود که در مقابل این تحقیرها قد علم کرده و از مخفی کردن حقایق جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارز خلخال گفت: عزت، شرف ،عظمت و شکوه امروزی ما مدیون خون شهدا بوده و همه ما  در مقابل خون شهدا و حفظ دستاوردهای ارزشمند آنها مسئولیت داریم.

آیت الله عاملی اظهار کرد: انتظار از مسئوولان فرهنگی استان آشنا ساختن  نسل جوان با وضعیت قبل از انقلاب به هرشکل ممکن به خصوص با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه های گروهی است .

 امام جمعه خلخال نیز در این همایش گفت: وجود تدین بالا، اعتقادات بسیار قوی و ریشه‌دار در بین مرم این شهرستان حاصل سالها تلاش بی‌وقفه علما و روحانیون این خطه بوده و امروز ادای دین به روحانیت مبارز و شهید این شهرستان انجام وظیفه‌ای کوچک در مقابل کارهای بسیار ارزشمند و ماندگار روحانیت منطقه است.

حجت الاسلام کریم اسدی با بیان اینکه شیوع  کرونا در جامعه مسئولان  برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: در حالی که از سه سال پیش پیشنهاد برگزاری این همایش در شورای فرهنگ عمومی شهرستان طرح شده بود ولی در طول این مدت کرونا مانع از برگزاری این همایش شده بود.

وی بیان کرد: با توجه به نقش برجسته علما و روحانیون مبارز و مجاهد خلخال در تدین مردم منطقه و شکل‌گیری انقلاب اسلامی در این شهرستان برگزاری چنین همایش‌هایی زمینه آشنایی نسل جوان با نحوه مبارزات روحانیون این منطقه با رژیم طاغوت در دوران قبل از پیروزی انقلاب را فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر مطالعه آثار علمی و فاخر علمای خلخال گفت: این شهرستان از دیرباز جایگاه علما و روحانیون مبارز و بزرگی بوده که در دامن این دیار تربیت یافته و در طول عمر خود در خدمت اسلام و مسلمانان در مناطق مختلف بوده‌اند.

در پایان این همایش از شناسنامه آیت الله یکتایی امام جمعه فقید خلخال رونمایی شد و از خانواده وی  و ۱۵ روحانی شهید و مبارز این شهرستان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha