بروجرد_ ایرنا_ استاندار لرستان گفت: این استان دارای قابلیت‌های بالایی از نظر نیروی انسانی با توانایی مدیریتی و علمی است.

به گزارش ایرنا، ابوطالب شفقت عصر روز پنجشنبه در نشست وزیر صمت با فعالان اقتصادی استان لرستان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بروجرد، برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذارانی از داخل استان و خارج استان فعالیت اقتصادی دارند که در شمار شخصیت های بزرگ علمی و صنعتی کشور هستند.
وی افزود: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در حوزه صنعت و احیای واحدهای تولیدی رخ داده که این اتفاق خوب تقریبا در تمام شهرستان های استان نیز اتفاق افتاده است.
استاندار لرستان بیان کرد: امروز با دعوت از وزیر صمت سعی شد تا صاحبان کارخانجات استان مشکلات خود را مطرح کنند، مسایل برخی کارخانجات رسیدگی و حل آنها خارج از اختیارات استانی است که با دعوت از فعالان اقتصادی در حضور وزیر صمت، مطرح می شود.

نرخ بالای زمین و کندی سرمایه گذاری در لرستان
سیروس ابراهیمی معاون استاندار استان نیز در این نشست گفت: نرخ سرمایه گذاری در استان بعلت کمبود زمین بخصوص با توجه به اینکه اراضی این خطه بیشتر کشاورزی یا جزو منابع ملی و طبیعی محسوب می شود، بالاست.
وی با درخواست مساعدت در این زمینه از وزیر گفت: ما مجبور به خرید زمین با نرخ بالا برای شهرک های صنعتی هستیم.
معاون استاندار لرستان گفت: نرخ بالای زمین میزان سرمایه‌گذاری در استان را کند کرده است بطوریکه ما در شهرستان های سرمایه‌پذیر مانند خرم آباد و بروجرد زمین برای سرمایه‌گذاری نداریم.
توسعه اقدامات جهادی طی دولت سیزدهم برای جهش تولید
فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رویکرد ما در راستای منویات مقام معظم رهبری و هدفگذاری دولت سیزدهم و اقدامات جهادی در راستای جهش و رونق تولید طی چهار سال اخیر بوده است.
وی با تاکید براینکه کارخانجات و توسعه کارخانه‌ها باعث پیشرفت می شود، گفت: بهترین راه مبارزه با استکبار، تقویت از درون است که این هدف از راه تقویت تولید و توسعه اقتصاد محقق می شود.
مقصودی با اشاره به افتتاح طرح احیای خودروسازی بروجرد که امروز با حضور وزیر صمت صورت گرفت، گفت: این طرح از قابلیت اشتغال بالایی برخوردار است که اشتغالزایی ۲ هزار نفری برای آن تعریف و هم‌اکنون ۵۰۰ نفر آن محقق شده است.
وی با بیان اینکه احیای طرح های راکد از موارد مورد تاکید شهید رییسی بود، گفت: امروز سفر وزیر صمت به لرستان تکمیل کننده سفر رییس جمهور به لرستان است که شاهد افتتاح مواردی همچون طرح احیای سایت خودروسازی بروجرد بودیم.

پنج طرح بزرگ نیمه تمام طی دولت سیزدهم تکمیل شد
مدیرکل صمت لرستان نیز در این نشست گفت: پنج طرح بزرگ صنعتی نیمه تمام در دولت سیزدهم تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید که مبلغی معادل ۹ هزار و۶۰۰ میلیارد ریال صرف آنها شده است.
بهمن جعفری افزود: از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم صدور پروانه‌های جدید است که از ابتدای این دولت تاکنون ۲۳۶ پروانه با سرمایه ۲۳ هزار و۱۷۸ میلیون ریال و اشتغال برای یک هزار و۹۶۶ نفر صادر شده است.
مدیرکل صمت لرستان در باره توسعه صادرات نیز بیان کرد: سال گذشته صادرات استان به ۵۸ کشور با حجم دلاری ۲۴۰ میلیون دلار و وزن ۶۸ هزار تن صورت گرفته است.
وی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۵۵ طرح در دست احداث داریم که پیش بینی اشتغال آنها ۲۹ هزار و۴۷۷ نفر است.
مدیر کل صمت لرستان گفت: تعداد طرح‌های پیشران استان نیز ۱۷ طرح با تعداد اشتغال پنج هزار و۹۶۶ نفر است که تسهیلات مورد نیاز بصورت ارزی معادل ۳۷۲ میلیون یورو است.
در نشست فعالان اقتصادی با وزیر صمت، صاحبان کارخانجات مشکلات خود را مطرح کردند، مشکلاتی که رسیدگی و حل آنها خارج از اختیارات استانی است.