تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: خانه خلاق صنایع دستی استان در خانه تاریخی رئوفی با پایان عملیات مرمت و واگذاری آن به بخش خصوصی، مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، علیرضا خزایلی روز شنبه در حاشیه بهره برداری از این مرکز، اظهار کرد: این مرکز به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و با حضور برخط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره برداری رسید.

وی افزود: این مجموعه با واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی پس از مرمت و تجهیز و با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای بیش از ۱۰ نفر با هدف آموزش، تولید، بازرگانی و خلق ایده های نوآورانه در تولید مورد افتتاح قرار گرفت.

خزایلی ادامه داد: در این مجموعه کارگاه های زنده صنایع دستی در رشته های سفال و سرامیک، معرق، ساخت زیور آلات سنتی، طراحی سنتی، رودوزی سنتی، نقاشی موزاییک فعالیت دارند.

وی همچنین با اشاره به فروشگاه دایمی این خانه، تصریح کرد: تولیدات صنعتگران این مجموعه و گالری آثار هنری نیز از دیگر بخش های خانه صنایع دستی قزوین به شمار می رود.

گفتنی است، در این مجموعه پنجشنبه و جمعه های هر هفته بازارچه فروش محصولات صنایع دستی میزبان هنر دوستان و گردشگران خواهد بود.