لندن – ایرنا – سرپرست و کاردار سفارت کشورمان در انگلیس اعلام کرد که برای جمع‌آوری آرای هموطنان ایرانی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ شعبه اخذ رای در سراسر انگلیس، اسکاتلند و ولز در نظر گرفته شده است.

«علی متین‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت که ۵ شعبه اخذ رای در لندن و ۵ حوزه دیگر در شهرهای بزرگ انگلیس که بیشترین شمار ایرانیان را در خود جای داده، تعیین شده است.

وی با اشاره به پیگیری مراحل اداری این برنامه توسط سفارت افزود که نشانی حوزه‌ها از طریق کانال تلگرامی و تارنمای سفارت کشورمان در انگلیس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کاردار سفارت از ایرانیان مقیم انگلیس برای مشارکت حداکثری و کمک به برگزاری انتخابات با شکوه دعوت کرد و افزود: ما منتظر هستیم که هموطنان عزیز در روز انتخابات به شعب اخذ رای مراجعه کنند، آرای خود را به صندوق بیندازند و رئیس‌جمهوری خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت انتخابات پیش‌رو افزود که با حضور گسترده مردم، برگ زرین دیگری در تاریخ انتخابات کشورمان ثبت می‌شود و کشور در این عرصه سربلند بیرون خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد. دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و داشتن ۱۸ سال تمام از جمله شرایط شرکت کنندگان در انتخابات برای رای دادن است.

شرکت کنندگان همچنین باید برای ریختن رای، شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، اما ایرانیان خارج از کشور در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی در انتخابات شرکت کنند.