سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: ۳۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در این شهرستان غربی خراسان رضوی با همت دولت مردمی سیزدهم احیا شده و یا فعالیت آن‌ها بهبود یافته است.

حسین ابراهیمی کُردیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید، احیای واحدهای راکد، نیمه فعال و تعطیل بوده است که این اقدام در شهرستان سبزوار نیز به افزایش تولید و رونق اشتغال انجامیده است.

وی اظهار کرد: در طول سه سال خدمت دولت سیزدهم ۳۰ واحد غیرفعال و نیمه فعال در بخش‌های مختلف صنعتی، معدن و کشاورزی در شهرستان سبزوار احیا شده و یا روند فعالیت آنها بهبود یافته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به احیای دوباره برخی واحدهای بزرگ در حوزه طیور و دامپروری شهرستان گفت: برای نمونه یک کشتارگاه صنعتی نیمه تمام مرغ پس از ۱۱ سال معطلی، با پیگیری و تلاش مستمر مسوولان شهرستان تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

ابراهیمی افزود: در کنار کشتارگاه طیور "بیهق ماکیو"، یک کارخانه خوراک دام، خط تولید جو و ذرت پرک شده با استفاده از دستگاه میکرونایزر نیز برای نخستین بار در سطح منطقه توسعه یافته است.

فرماندار سبزوار خاطرنشان کرد: همچنین با بهره برداری و یا توسعه ظرفیت واحدهایی در حوزه شیلات و آبزیان، پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان سبزوار جهش قابل‌توجهی نسبت به گذشته داشته و هم اینک سبزوار در زمینه تولید ماهیان خاویاری به قطب خراسان رضوی تبدیل‌ شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر بهره‌برداری از طرح های شاخص صنعتی، ساخت و توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ سبزوار، صدور مجوز آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، استقرار اداره گمرگ، دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن و نمایندگی استاندارد در این شهرستان نیز در سال های اخیر عملیاتی شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۲ شهرک صنعتی با ۷۰ واحد صنعتی فعال است.