ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی اغلب نقاط استان بخصوص در نیمه شمالی آن تا پایان هفته جاری بارانی است.

یاسر اشتاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی فعالیت امواج بارشی در استان که از ابتدای هفته آغاز شده بود تداوم خواهد داشت.

وی اظهار کرد: رگبار باران، وزش باد، بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله پیامدهای فعالیت امواج بارشی است و بیشتر نقاط شمال استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

اشتاد اضافه کرد: در نقاط مستعد علاوه بر بارش تگرگ و هم چنین مه گرفتگی و کاهش دید دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیرو هشدار نارنجی صادر شده توصیه می شود که دستگاههای خدمات رسان و عضو مدیریت بحران تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز از تردد در ارتفاعات تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

وی با توصیه به دامداران هم گفت: توصیه می شود از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه ها هم تردد نداشته باشند.

اشتاد با اشاره به اینکه تغییراتی در دمای هوای استان گزارش نشده است، افزود: شهرستان چالدران خنک ترین شهر استان در ۲۴ساعت گذشته با دمای مثبت ۱۰درجه سانتی گراد و شهرستان بوکان با مثبت ۳۵درجه سانتی گراد گرم ترین شهر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: در شبانه روز گذشته بین یک تا پنج میلیمتر بارندگی در نقاط مختلف استان گزارش شده که شهرهای پیرانشهر و سلماس با پنج میلیمتر بارش بیشترین میزان را به خود اختصاص داده اند

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با بارشهای متنوع در طی فصول مختلف سال است.