۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85503893
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آذربایجان‌غربی تا پایان هفته جاری بارانی است

۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85503893
آذربایجان‌غربی تا پایان هفته جاری بارانی است

ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی اغلب نقاط استان بخصوص در نیمه شمالی آن تا پایان هفته جاری بارانی است.

یاسر اشتاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی فعالیت امواج بارشی در استان که از ابتدای هفته آغاز شده بود تداوم خواهد داشت.

وی اظهار کرد: رگبار باران، وزش باد، بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله پیامدهای فعالیت امواج بارشی است و بیشتر نقاط شمال استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

اشتاد اضافه کرد: در نقاط مستعد علاوه بر بارش تگرگ و هم چنین مه گرفتگی و کاهش دید دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیرو هشدار نارنجی صادر شده توصیه می شود که دستگاههای خدمات رسان و عضو مدیریت بحران تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز از تردد در ارتفاعات تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

وی با توصیه به دامداران هم گفت: توصیه می شود از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه ها هم تردد نداشته باشند.

اشتاد با اشاره به اینکه تغییراتی در دمای هوای استان گزارش نشده است، افزود: شهرستان چالدران خنک ترین شهر استان در ۲۴ساعت گذشته با دمای مثبت ۱۰درجه سانتی گراد و شهرستان بوکان با مثبت ۳۵درجه سانتی گراد گرم ترین شهر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: در شبانه روز گذشته بین یک تا پنج میلیمتر بارندگی در نقاط مختلف استان گزارش شده که شهرهای پیرانشهر و سلماس با پنج میلیمتر بارش بیشترین میزان را به خود اختصاص داده اند

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با بارشهای متنوع در طی فصول مختلف سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha