سمنان - ایرنا - مدیر منطقه دامغان شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان گفت: مرحله نخست خط انتقال پساب شهری به شهرک صنعتی دامغان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

جلال سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله نخست خط انتقال فاضلاب شهری به شهرک صنعتی دامغان با اجرای عملیات حفاری و لوله گذاری با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر برنامه‌ریزی شد.

وی بیان کرد: ساخت و نصب منهول بتنی و ایستگاه پمپاژ ۱۰۰ متر مکعبی به‌منظور تسریع در اجرای طرح انتقال فاضلاب شهری به شهرک صنعتی دامغان در دست تکمیل است‌.

مدیر منطقه دامغان شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان تصریح کرد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب از فاضلاب خروجی شهر دامغانی طی قرارداد امضا شده بین شرکت شهرک‌ها و شرکت آب و فاضلاب سمنان در دوره زمانی ۱۰ ساله خریداری شد و به شهرک صنعتی دامغان انتقال می‌یابد.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی دامغان دارای ۵۶۳ هکتار مساحت است که ۲۱۸ هکتار آن زمین صنعتی و ۳۹۵ هکتار آن دارای سند تفکیکی و از امکانات زیربنایی آب، برق، تلفن و تصفیه خانه برخوردار است و ۲۲۸ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۱۲۸ هکتار در آن منعقد شده است.

بیش از ۷۵ واحد تولیدی در شهرک صنعتی دامغان با سرمایه گذاری ٢١٣ میلیارد تومان با اشتغالزایی برای یکهزار و ١٣۴ نفر فعال است که کم‌آبی عامل مانع توسعه صنعت در این شهرستان است و اجرای طرح انتقال پساب شهری به شهرک صنعتی دامغان اقدامی ارزشمند در رفع نیاز صنعت و کمک به توسعه، رونق و جهش تولید است.

ناحیه صنعتی دیباج دارای ۳۰ هکتار مساحت است که ۱۴ هکتار آن زمین صنعتی و ۳۰ هکتار آن دارای سند تفکیکی و از امکانات زیربنایی آب، برق و تلفن برخوردار است.

ناحیه صنعتی صیدآباد دارای ۵۴ هکتار مساحت است که ۴۱ هکتار آن زمین صنعتی و ۲۰ هکتار آن دارای سند تفکیکی و از امکانات زیربنایی آب، برق و تلفن برخوردار است.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان دارای ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه اقتصادی تصویب شده است و این شرکت ١۵ طرح توسعه یا ایجاد شهرک‌های صنعتی در نقاط مختلف استان دارد.