زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی فعال در استان موجب بارشهای رگباری و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط استان خواهد شد که بر همین اساس هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده تا اواخر وقت /فردا/ چهارشنبه اعتبار دارد.

مرتضی قدیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ امروز آسمان اغلب مناطق استان عمدتا ابری خواهد بود و شرایط جوی ناپایداری که در منطقه حاکم است طی روزها آینده نیز همچنان ادامه می یابد.

وی یادآور شد: این وضعیت جوی گاه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد همراه خواهد شد.

قدیمی اظهار داشت: در مجموع بارشهای قابل ملاحظه ای را برای استان انتظار نداریم ولی به دلیل ماهیت همرفتی بارشها به صورت محلی، رشد ابر و رگبارهای شدید را در برخی مناطق شاهد خواهیم بود.

وی ادمه داد: این شرایط جوی به طور ضعیف‌تر طی روزهای آینده هم ادامه می یابد و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه وجود دارد که بر این اساس توصیه می شود هم استانی ها از اتراق و تردد کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و به دلیل رعد و برق های متناوب در فضاهای باز و ارتفاعات حضور نیابند.

قدیمی گفت: استان زنجان به لحاظ دمایی تغییرات محسوسی را طی روزهای آینده نخواهد داشت.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته ایستگاه لولک آباد با ۹ درجه کمترین و چورزق با ۳۴ سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کرد.

قدیمی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۳ و ۲۴ درجه، ابهر ۱۳ و ۲۶ درجه،‌ خرمدره ۱۴ و ۲۶ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۳۲ درجه، گرماب ۱۴ و ۲۴ درجه سانتیگراد،‌ قیدار ۱۱ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.