۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85506324
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های رگباری و رعد و برق زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از فردا/پنجشنبه/ تا اوایل هفته آینده به خصوص در بعدازظهرها بارش‌های رگباری و رعد و برق برخی مناطق استان را در بر می‌گیرد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف و در شهرستان طارم قسمتی ابری است که این شرایط از بعدازظهر با افزایش ابرها و وزش باد همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز بارشهای پراکنده و محلی نیز در مناطق مختلف استان محتمل است، یادآورشد: ماهیت بارشها موجب پیش بینی جاری شدن روان آبها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های استان شده است.

سلطانی اظهار داشت: به سبب استقرار این وضعیت جوی به هم استانی ها توصیه می شود از اتراق و تردد کنار رودخانه ها و مسیل ها و به سبب وقوع رعد و برق از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تا آخر هفته جاری نوسانات دمایی قابل توجهی در استان نخواهیم داشت، ادامه داد: با افزایش دما از هفته آینده هوای گرمی در استان حاکم خواهد شد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۸ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۲۷ درجه، ابهر ۱۲ و ۲۹ درجه،‌ خرمدره ۱۴ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۲۰ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۳ و ۲۶ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۸ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha