بوشهر- ایرنا - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: روان‌آب سطحی ورودی به «سد رئیسعلی دلواری» بعنوان بزرگترین سد مخزنی این استان در سال آبی جاری، با کاهش ۴۸ درصدی مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالطیف عباسی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این کاهش آورد در کنار دوره‌های مختلف آبیاری پایین دست سد رئیسعلی دلواری باعث شده تا حجم آب موجود در مخزن نیز ۲۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: سد رئیسعلی دلواری با ظرفیت ۶۹۴ میلیون مترمکعب با هدف آبیاری۲۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی، تولید سالانه ۹۶ مگاوات انرژی برق آبی، کنترل سیلاب، ایجاد اشتغال، جلوگیری از بروز خسارت ناشی از سیل به زمین‌های کشاورزی، نخلستان‌ها و جلوگیری از تخریب سواحل رودخانه‌ها احداث شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: بدلیل کاهش بارندگی و کم شدن آورد رودخانه‌ها آبگیری عمده سازه‌های آبی استان بوشهر نسبت به سال آبی گذشته سیر نزولی داشته است.

عباسی‌نژاد تصریح کرد: دوره آبیاری شبکه شبانکاره که از سد رئیسعلی دلواری برداشت می شود پایان یافته و آبیاری نخیلات شبکه آب‌پخش نیز که پس از فصل گرده‌افشانی آغاز شده در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به پایان فصل بارندگی در استان بوشهر و محدودیت آب در دسترس، مدیریت مصرف توسط بهره‌برداران منابع آب سطحی و زیرزمینی برای پشت سر گذاشتن تابستان پیش‌رو با شرایطی پایدار ضروری است.