عطاء اله اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیستان و بلوچستان در بسیاری از شاخصهای توسعه از جمله شاخص بزرگراهی جزو استانهای محروم کشور بوده؛ این وضعیت طولانی شدن زمان سفر و به تبع آن افزایش هزینه و مصرف سوخت را به دنبال داشته و از سوی دیگر با توجه به تردد وسایط نقلیه بویژه سنگین در مسیر چابهار - میلک و سایر محورهای ترانزیتی به صورت رفت و برگشت احتمال تصادفات رخ به رخ در راههای این استان بالاست.
وی ادامه داد: در این راستا دولت سیزدهم برای رفع عقبماندگیهای مزمن تاریخی سیستان و بلوچستان در فاصله کمتر از سه سال فعالیت خود توسعه زیرساختهای حمل و نقل و شبکه بزرگراهی را در دستور کار قرار داد و امروز هر ناظر منصفی که در راههای استان تردد کرده باشد، اذعان میکند که سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه بزرگ راهسازی شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه در این استان را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان تنها استان متصل به آبهای آزاد از طریق بندر چابهار، تنها استان با بیشاز یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی بوده و در مسیر دو کریدور از سه کریدور در ترانزیت بزرگ جهان قرار داشته که همه این ظرفیتها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بین المللی به آن داده که استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه استان نیازمند تکمیل هر چه سریعتر شبکه بزرگراهی است تمام تلاش خود را برای تسریع در بهرهبرداری از پروژههای این حوزه به کار بسته ایم.
وی تاکید کرد: با وجود تنگناهای مالی و فشارهای اقتصادی ناشی از شرایط تحریم، در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل به صورت همزمان در حال اجراست و حتی اجازه ندادهایم با وجود بدهی کلان مالی یک مورد از این پروژهها تعطیل شود.
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
زاهدان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب، شیله، ماشکید و افضل آباد با اعتبار ۳۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به همت دولت سیزدهم در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره کل به بهره براری رسید.