سبزوار- ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون، برای خرید ادوات و تجهیزات نوین بخش کشاورزی این شهرستان غربی خراسان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رودسرابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از تجهیزات روزآمد و فناوری‌های مکانیزه در بخش کشاورزی، نقش قابل توجهی در افزایش عملکرد محصولات و کاهش هزینه تولید دارد.

وی افزود: افزایش چشمگیر هزینه‌های کارگری، نهاده‌ها، کمبود آب و حوادث غیرمترقبه، از عوامل اصلی موثر بر میزان تولید و هزینه تمام شده محصولات است که با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات جدید، می‌توان بخش مهمی از عوامل مذکور را مدیریت کرد.

وی گفت: استفاده از پهپاد در مدیریت تغذیه و کنترل آفات، نقش موثری دارد و کاهش بسیار شدید مصرف آب برای سمپاشی، کاهش هزینه‌های کارگری، صرفه‌جویی در زمان و نظارت بر کشتزار و باغ ها، از دیگر مزایای استفاده از پهپاد است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب اضافه کرد: نصب هفت دستگاه سامانه ضدتگرگ در باغ های خوشاب، از عوامل اصلی کاهش خسارت تگرگ در سال جاری بود و امسال نیز تلاش خواهد شد با ارائه تسهیلات به متقاضیان، تعداد بیشتری از این سامانه‌ها در باغ های این شهرستان نصب شود.

رودسرابی افزود: دستگاه‌های بذرکار، شیکر برداشت پسته، دستگاه‌های ضدسرمازدگی، سامانه ضدتگرگ، پهپادهای کشاورزی، تجهیزات نوین مرغداری و دیگر ادوات مورد نیاز بخش کشاورزی، اولویت‌های پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در شهرستان خوشاب است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات مکانیزاسیون، با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب و یا مراکز جهاد کشاورزی بخش «مشکان» و روستای «شم آباد» و یا مراکز خدمات غیردولتی، پرونده تشکیل دهند.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی، یکی از قطب‌های کشاورزی غرب خراسان رضوی است.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب دارای ۷۰ روستاست.