۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85279189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوشاب خراسان رضوی ۳۰ میلیون دلار پسته صادر کرد

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبر: 85279189
خوشاب خراسان رضوی ۳۰ میلیون دلار پسته صادر کرد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: ارزش پسته صادراتی امسال این شهرستان غربی خراسان رضوی به دیگر کشورها به ۳۰ میلیون دلار رسیده است.

ابراهیم رودسرابی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: به طور میانگین سالانه بیش از سه هزار تن پسته از شهرستان خوشاب به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شود که با احتساب هر کیلوگرم ۱۰ دلار مبلغ ۳۰ میلیون دلار گردش مالی شهرستان از صدور محصول پسته است.

وی تصریح کرد: شهرستان خوشاب از قطب های تولید پسته خراسان رضوی است که منابع مالی حاصل از تولید این محصول ظرفیت خوبی برای توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن در این شهرستان ایجاد کرده است.

رودسرابی افزود: شهرستان خوشاب با برخورداری از ۱۳ هزار هکتار باغ پسته، رتبه دوم استان خراسان رضوی را پس از مه ولات به لحاظ سطح زیر کشت این محصول دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: افزایش هزینه های تولید در کنار خام فروشی و نبود صنایع تبدیلی سبب شده با وجود گردش مالی مناسب پسته، سود اندکی نصیب کشاورزان منطقه شود.

روسرابی افزود: امسال با ۲۵ هزار تن محصول از سطح ۹ هزار هکتار از باغ‌های بارور پسته این شهرستان برداشت شد که البته خشکسالی، سرمازدگی و قطعی برق چاه‌های کشاورزی به باغ‌های پسته این شهرستان سه هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده بود.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی، یکی از قطب‌های کشاورزی غرب خراسان رضوی است.

سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha