ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ میلی‌متر بارندگی در سردشت ثبت شد که بیشترین میزان در استان به شمار می رود.

مهدی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اغلب شهرهای استان به غیر از برخی شهرهای شمالی بارش های رگباری طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین هوای گرمی را در آذربایجان غربی شاهد بودیم به طوری که پلدشت با ۳۲ درجه بالای صفر گرم ترین و چالدران با ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین شهر استان بودند؛ دمای ارومیه نیز بین ۱۹ و ۳۰ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی ها تا پایان هفته جاری در آذربایجان غربی ادامه دارد، اظهار کرد: هشدار نارنجی لازم در این زمینه در هفته جاری صادر شده و لازم است شهروندان به این هشدارها توجه کافی و لازم را داشته باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: رگبار باران، وزش باد، بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله پیامدهای فعالیت امواج بارشی است و بیشتر نقاط شمال استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

کریمی اضافه کرد: در نقاط مستعد علاوه بر بارش تگرگ و هم چنین مه گرفتگی و کاهش دید دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: پیرو هشدار نارنجی صادر شده توصیه می شود که دستگاههای خدمات رسان و عضو مدیریت بحران تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز از تردد در ارتفاعات تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

وی با توصیه به دامداران هم گفت: توصیه می شود از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه ها هم تردد نداشته باشند.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با بارشهای متنوع در طی فصول مختلف سال است.