بیرجند - ایرنا - سعید جلیلی یکی از ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اولین سفر انتخاباتی را از خراسان جنوبی آغاز کرد؛ دیاری که پیکر رئیس جمهور شهید ۲۰ روز قبل در آن تشییع شده بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا «سعید جلیلی» عصر امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد از طریق فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند و با پرواز عمومی همراه با سایر مسافران وارد مرکز خراسان جنوبی شد و از سوی اعضای ستاد انتخاباتی و هوادارانش مورد استقبال قرار گرفت.

جلیلی سپس در جمع شماری از حامیان خود قرار گرفت که برای استقبال از وی به فرودگاه بیرجند آمده بودند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ضمن پاسخ به ابراز احساسات استقبال‌کنندگان، دقایقی با مردم حاضر در فرودگاه به گفت‌وگو پرداخت.

برنامه بعدی وی دیدار مردمی در هیأت ابوالفضلی این شهر بود و از ساعتی قبل جمعیت زیادی در مصلای قدیم بیرجند حضور یافتند.

جلیلی قسمتی از مسیر خیابان جمهوری بیرجند منتهی به مکان سخنرانی را پیاده طی کرد که با ابراز احساسات هوادارانش همراه شد.

ورودی هیأت ابوالفضلی بنرهای تبلیغاتی سعید جلیلی نصب شده بود که در کنار آن تصاویر از شهید جمهور هم به چشم می‌خورد.

پیرزنی با عصا وارد شد و انگیزه حضورش را در این مراسم دیدن فردی عنوان کرد که او را به یاد شهید رئیسی می اندازد.

بخشی از جمعیت در سالن مصلی و عده زیادی هم در حیاط منتظر ورود جلیلی بودند که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در میان استقبال پرشور مردم وارد مکان دیدار مردمی شد.

حاضران با شعارهایی از جمله «جلیلی جلیلی تو مردمی‌ترینی»، «صل علی محمد یاور رهبر آمد»، «صل علی محمد روح رئیسی آمد»، «دسته گل محمدی خوش آمدی خوش آمدی»، «صل علی محمد روح رجایی آمد»، «درود بر رئیسی سلام بر جلیلی»، «نه ذلت نه منت دولت کار و خدمت»، «استقلال عدالت قدرت برای ملت»، «برگ برنده ما شهید زنده ما»، «درود بر رئیسی سلام بر جلیلی»، «از روستا تا استان جهش برای ایران» و «بعد از شهید رئیسی فقط سعید جلیلی» از او استقبال کردند.

برخی افراد میان جمعیت پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «جهاد بزرگ برای جهش ایران رای ما سعید جلیلی»

همچنین یک دختر نوجوان دست‌نوشته‌ای را میان جمعیت با خود داشت که روی آن نوشته شده بود «رئیس جمهور باید نقطه زن باشد»

شخص دیگری از هواداران روی یک کاغذ نوشت «ما دل به نگاه گرم خورشید دهیم بر کشور عشق نور امید دهیم تا هست جلیلی انتخاب اصلح ما رأی به او بدون تردید دهیم»

عده ای از هواداران جلیلی با عکس شهید رئیسی آمدند.

برخی از مردم هم نامه‌هایی در دست داشتند و تلاش می کردند که به دست این نامزد ریاست جمهوری برسانند.

در بخشی از این دیدار مردمی، عضو شورای شهر ماژان پشت تریبون رفت تا صحبت کند اما مردم از او خواستند سخنانش را کوتاه کند تا وقت بیشتری در اختیار سعید جلیلی قرار گیرد.

سعید جلیلی بعد از ۳۵ دقیقه سخنرانی در جمع هوادارانش، سفر انتخاباتی به بیرجند را به پایان رساند و در لحظات آخر و میان ازدحام جمعیت سوار بر مینی‌بوس ون شد و از مردم خداحافظی کرد.